سی و دومین جشنواره مستند آمستردام-ایدفا با اهدای جایزه بهترین کارگردان به مهرداد اسکویی برای «سایه‌های بی‌خورشید» به پایان رسید.

برندگان جشنواره ايدفا 2019

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، مراسم اهدای جوایز ایدفا ۲۰۱۹ شامگاه چهارشنبه در موزه آی فیلم در پایتخت هلند برگزار شد و «سایه‌های بی‌خورشید» جایزه پنج هزار یورویی بهترین کارگردان را به دست آورد. این نخستین بار در تاریخ ۳۲ ساله ایدفا بود که سه جایزه دیگر جز جایزه بهترین فیلم اهدا می‌شد و یکی از آنها به اسکویی رسید. دو جایزه دیگر در بخش بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین هر کدام به ارزش ۲۵۰۰ یورو بود.

هیات داوران جایزه ۲۰ هزار یورویی بهترین مستند را به «در یک نجوا» به کارگردانی هایدی حسن و پاتریشیا پرز فرناندز اهدا کرد. این فیلم محصول مشترک چهار کشور کوبا، فرانسه، اسپانیا و سوئیس و درباره دو فیلمساز مهاجر کوبایی است که عشق و علاقه‌شان به سینما، دوستی و آزادی باعث می‌شود پس از سال‌ها دوری دوباره با هم برسند.

جایزه ۱۰ هزار یورویی بهترین فیلم اول به «اتحاد» ساخته لوسی پارکر از بریتانیا رسید و جلال وفایی از ایران با «خلاف جهت عقربه‌های ساعت» جایزه ۷۵۰۰ یورویی بهترین مستند نیمه‌بلند را برد. جایزه ۵۰۰۰ یورویی بهترین مستند دانش‌آموزی را هم جعفر نجفی برای «آشو» از آن خود کرد.

جایزه مستند برگزیده تماشاگران روز جمعه به فیلم محبوب مخاطبان ایدفا اهدا می‌شود و جشنواره تا روز یکشنبه اول دسامبر با نمایش مستندهای برتر ادامه می‌یابد.

کد خبر 466196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha