رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: امسال با اجرای طرح تحول سلامت در مجموع بیش از یکهزار تخت به ظرفیت بیمارستان‌های این استان اضافه می‌شود.

بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه ایفا کرده و تاکنون ۶۰۰ تخت بیمارستانی جدید در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۰ تختوابی خوی آماده افتتاح است، ادامه داد: با اتمام این طرح در مجموع یکهزار تخت در قالب طرح تحول سلامت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد و میانگین سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان‌غربی به میانگین کشوری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با تلاش مسوولان و حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان میانگین سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی تا پایان امسال از یک تخت به ازای یکهزار نفر به ۱.۵ تخت به ازای یکهزار نفر می‌رسد.

دکتر آقازاده با بیان اینکه هم‌اکنون چندین بیمارستان در سطح استان از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی زنان ارومیه، بیمارستان‌های اشنویه، نقده، پیرانشهر و بوکان با میانگین پیشرفت فیریکی ۵۰ درصد در حال ساخت است، افزود: با افتتاح این بیمارستان‌ها، سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان‌غربی به ۲ تخت به ازای یکزار نفر خواهید رسید و از میانگن کشوری بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت توریست درمانی با توجه به موقعیت مرزی آذربایجان‌غربی نیز عنوان کرد: با رایزنی و تعامل استانداری آذربایجان‌غربی با اقیلم کردستان عراق در اربیل مقرر شده یک دفتر درمانی به عنوان تریاژ برای انتقال و جابجایی بیماران به داخل کشور راه‌اندازی شود که مزیت‌های فراوانی برای توسعه توریسم درمانی در استان خواهد داشت.

وی در خصوص دانشکده پرستاری مهاباد نیز اظهار داشت: این دانشکده برای تکمیل و بهره‌برداری به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تامین آن دانشجویان پذیرفته شده در این مکان مشغول به تحصیل خواهند شد.

دکتر آقازاده تاکید کرد: دانشکده پرستاری مهاباد علاوه بر رشته پرستاری در رشته‌های مختلف درمانی و در مقاطع تحصیلی متفاوت در سال‌های آینده اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد و این شهرستان به یکی از قطب‌های اصلی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در جنوب آذربایجان‌غربی تبدیل خواهد شد.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است.

هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

کد خبر 466173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha