دبیر انجمن راینولوژی ایران در خصوص عوارض جراحی زیبایی بینی در سنین پایین هشدار داد و گفت که عوارض این جراحی برای افراد کم‌سن پس از ۲ سال خود را نشان می‌دهد.  

جراحی بینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا مصباحی دبیر انجمن راینولوژی ایران امروز در هفدهمین کنگره بین‌المللی راینولوژی ایران در مرکز همایش‌های رازی گفت: بر اساس مطالعات علمی، حداقل سن برای عمل زیبایی بینی دختران ۱۷/۵ سال و پسران ۱۸ سال است.

وی با انتقاد از انجام عمل زیبایی بینی در کشور برای دختران سنین ۱۳ تا ۱۵ سال ادامه داد: شاید در کوتاه‌مدت این نوع عمل‌ها باعث خوشحالی آنها شود، اما بعد از ۲ سال عوارض جبران‌ناپذیری متوجه این افراد خواهد شد.

مصباحی بیان کرد: عمل زیبایی بینی در سنین بالا هیچ محدودیتی ندارد و البته جراح باید بداند که این نوع عمل در هر گروه سنی با دیگری تفاوت دارد و باید از آن آگاه باشد.  

وی به عوارض جراحی زیبایی بینی که غیرعلمی انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: حادترین عارضه عمل‌های غیراستاندارد، در زیبایی چهره و عملکرد بینی نمایان می‌شود. از بین رفتن غضروف‌های بینی، پوست و ساختار بینی به نازیبایی صورت فرد منجر می‌شوند که بعضا به‌هیچ‌وجه قابل اصلاح و درست کردن نیستند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت گفت: پس از جراحی مشکلاتی برای تنفس فردی که جراحی کرده است، ایجاد می‌شود که قابل برطرف شدن نیست.
بر اساس اعلام انجمن جراحان پلاستیک، در ۴ سال گذشته در سراسر جهان حدود ۴۰ هزار و ۲۷۷ پزشک جراح بیش از ۱۱ میلیون عمل زیبایی انجام داده‌اند و جراحی بینی رتبه اول را دارد.

کد خبر 466070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha