ستاد شناسایی مشمولین بسته حمایت معیشتی دولت مستقر در وزارت رفاه اطلاعیه‌ای درباره دسترسی به اطلاعات بانکی افراد برای بهره‌مندی از این بسته صادر کرد.

سبد حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه در مورد چگونگی دسترسی به اطلاعات بانکی افراد برای بهره‌مندی آنها از بسته حمایت معیشتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «به دنبال پرسش برخی رسانه‌ها، به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رساند در انجام آزمون وسع، دسترسی به اطلاعات بانکی به معنای ممیزی حساب و اطلاعات مالی توسط نیروی انسانی نیست، بلکه همانند فرایند آزمون‌های کنکور سراسری مبتنی بر قواعدی است که بر اساس آن درباره میزان درآمد افراد به صورت خودکار و رایانه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود.»

از سوی دیگر، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته گفت: بر اساس اطلاعات موجود و به استناد اسناد و مدارک غیرقابل تردید، تاکنون ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار بسته حمایت معیشتی را دریافت کرده‌اند و مجموع پرداختی به آنها بالغ بر ۲۴۲۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در مجموع حدود ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر در کشور داریم و حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار تاکنون، براساس آزمون وسع و به استناد اطلاعات موجود و در اختیار وزارت کار از وضعیت درآمد، هزینه‌ها و معیشت خانوارها، مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی شناخته شده‌اند. با توجه به این‌که خانوارهای دریافت‌کننده این بسته جمعیتی بالغ بر ۶۰ میلیون نفر را شامل می‌شوند، نزدیک به ۲۳ میلیون نفر، معادل حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور، در این مرحله واجد شرایط دریافت این بسته شناخته نشده‌اند.

میدری گفت: تعداد یارانه‌بگیران کشور نزدیک به ۷۸ میلیون نفر است. تعدادی هم در مراحل قبلی یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا این‌که از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند. اهداف و روش‌های اجرایی حمایت یارانه‌ای و معیشتی متفاوت هستند و حدود ۱۸ میلیون نفر از افرادی که هنوز یارانه می‌گیرند، به موجب روش اجرایی و معیارهای تعریف‌شده در طرح ارائه بسته حمایت معیشتی، مشمول دریافت این بسته نشده‌اند. 

وزارت رفاه پیش‌تر برای اطلاع یافتن مردم از وضعیت خود در خصوص بهره‌مندی از بسته حمایت معیشتی دولت کد دستوری #۶۳۶۹* را اعلام کرده بود اما طی روزهای گذشته استفاده از این کد با اختلال همراه شد. در این زمینه سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه ابراز امیدواری کرد سازمان فناوری اطلاعات اختلال کد دستوری #۶۳۶۹* را در اپراتور همراه اول هرچه سریع‌تر رفع کند اما شواهد نشان می‌دهد این اختلال هنوز به طور کامل رفع نشده‌ است.

کد خبر 465901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha