اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای نگهداری و تعمیر سامانه گرمایشی مدارس خراسان شمالی نمی‌تواند به نیازهای این بخش پاسخ دهد.

گرمایش در مدارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: پارسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و امسال هم همین میزان برای اقدامات مربوط به نگهداری و تعمیر سامانه‌های گرمایشی مدارس استان مصوب شد که این رقم کم است.

امین فلاح اظهار داشت: با این اعتبارات، اقدامات سرویس فنی سامانه گرمایش و خرید تجهیزات انجام می‌شود.

وی با اشاره به حادثه مسمومیت ۱۴ دانش آموز مدرسه ابتدایی روستای دهنه اجاق شهرستان اسفراین گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه، دستورالعمل بررسی فنی سامانه‌های گرمایشی به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

فلاح گفت: سامانه گرمایش مدرسه دهنه اجاق هم، حرارت مرکزی کوره هوای گرم است که روز قبل از حادثه، سرویس شده بود اما از ظهر همان روز، روشن مانده بود و بر این اساس، هوای داخل کلاس را مکیده بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: به علت بسته بودن در، اکسیژن هوای داخل کلاس گرفته شده و دانش آموزان به علت کمبود اکسیژن دچار مشکل شده بودند.

بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، با برچیده شدن ۲ هزار بخاری گازی از مدارس، سامانه گرمایشی قریب به اتفاق آموزشگاه های این استان، استانداردسازی می‌شود.  

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می‌کنند.  

کد خبر 465855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha