رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با تأیید اینکه دریافتی واقعی مدیران شهرداری در وب‌سایت شفاف منتشر نشده است، گفت: مخالفت برخی افراد در شهرداری و پراکندگی اطلاعات ازجمله موانع انتشار کامل این اطلاعات است.

شهرداري

به گزارش همشهری به نقل از شهرنوشت، بهاره آروین با حضور در برنامه زنده تلویزیونی تهران ۲۰که به موضوع شفافیت در شهرداری تهران اختصاص داشت، گفت: «سامانه شفافیت برمبنای یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری جدید در تاریخ ۲۱فروردین سال۹۷ ایجاد شد. نخستین مورد منتشرشده در این سامانه، اطلاعات قراردادهای بالای یک‌میلیارد تومان بود. پس از آن اطلاعات قراردادهای بالای ۲۵۰میلیون تومان هم روی سامانه قرار گرفت. در مراحل بعدی اطلاعات شهرسازی، مصوبه بودجه، عملکرد بودجه در قالب استاندارد و اکسل، اطلاعات مدیران و کارکنان ازجمله سفرهای آنان و دیگر فیلدهای اطلاعاتی روی سامانه شفافیت قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه اطلاعات منتشرشده از مدیران‌ شهرداری هنوز کامل نیست، ادامه داد: «مثلاً اطلاعات تحصیلی، سمت، سابقه و مبلغ پایه حکمشان منتشر شده اما برخی فیلدهای اطلاعاتی همچنان نیاز به تکمیل دارد. به‌شخصه معتقدم اطلاعات دریافتی واقعی مدیران باید منتشر شود اما مجری مصوبات شورای شهر تهران شهرداری تهران است و معاونت منابع انسانی دلایلی برای عدم‌انتشار دریافتی واقعی مطرح می‌کند. البته مخالفان انتشار دریافتی‌ها می‌گویند لازم است مقدمات این کار فراهم شود. براساس ماده۲۹ برنامه ششم توسعه باید دریافتی مسئولان منتشر شود، اما وقتی اطلاعات با جزئیات باشد، این شبهه حقوقی مطرح می‌شود که ممکن است این نقض حریم شخصی باشد؛ چراکه وضعیت مالی افراد را مشخص می‌کند. البته من مدافع انتشار اطلاعات همراه با جزئیات هستم. » آروین در ادامه گفت: «انتشار دریافتی مسئولان یک مطالبه ملی و بالاتر از سطح شهرداری است. ما گام‌هایی را برای انتشار دریافتی مدیران شهرداری برداشتیم اما بعد بحث کوچک‌سازی و ادغام معاونت‌ها پیش‌ آمد و معاونت منابع انسانی دچار تغییرات شد. ما حتی تا استخراج جداول دریافتی رده‌های مدیریتی پیش رفتیم، اما برای انتشار این اطلاعات و رفع موانع همه باید کمک کنند.

کد خبر 465823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha