معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بسیاری از رسانه‌های جریان‌ساز جهانی را در برخورد با ایران و زنان ایرانی دارای سوگیری دانست و گفت و که برای زنان در تمام دنیا مشکل وجود دارد.

ابتکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری که برای شرکت در بیست و پنجمین اجلاس اعلامیه سند پکن به بانکوک رفته است، هدف این سفر را ارائه گزارش و ارزیابی‌ها از پیشرفت‌های زنان ایرانی، تلاش دولت برای ارتقای جایگاه آنان و همین‌طور بررسی مشکلات این قشر اعلام کرد و گفت: این نشست منطقه‌ای فرصتی برای تمام کشورهای آسیا و اقیانوسیه است که در کنار یکدیگر تجربیات خود را در حوزه‌های تخصصی زنان، دستاوردها و همچنین نگرانی‌های موجود در این رابطه با هم ارزیابی کنند و به اشتراک بگذارند.

وی با بیان این‌که ما نیز به نمایندگی از ایران دستاوردها و پیشرفت‌های زنان ایرانی را که قابل توجه است معرفی خواهیم کرد، افزود: در بسیاری از زمینه‌ها رشد خوبی داشته‌ایم که آنها را معرفی می‌کنیم و تجربیات و پیشرفت‌هایمان را با سایر کشورها به اشتراک می‌گذاریم چراکه برای تخریب ایران و زن ایرانی تلاش بسیاری می‌شود. بسیاری از رسانه‌های جریان‌ساز جهانی نسبت به ایران و زنان ایرانی سوگیری و سعی در بزرگ‌نمایی مشکلات زنان ما دارند در حالی که برای زنان در تمام دنیا مشکل وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به پیشرفت زنان ایرانی و دستاوردهای آنان در زمینه‌های علمی، پزشکی، کشاورزی، فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع‌ دستی و ... اشاره و بیان کرد: این در حالی است که اختصاص ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی به زنان، ایجاد گفت‌وگوی بین نسلی، موضوع ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، تلاش بهزیستی برای توسعه اورژانس اجتماعی و ایجاد مراکز مداخله در بحران که به بیش از ۴۰۰ مرکز افزایش یافته، فعالیت در زمینه منع خشونت علیه زنان و کودکان و اصلاح و بهبود قوانین که به عنوان مثال هم‌اکنون ۱۰ لایحه در دولت و معاونت زنان در حال بررسی است، از جمله اقدامات دولت دوازدهم به شمار می‌رود که در اجلاس مذکور به آنها نیز می‌پردازیم.

ابتکار گفت: علاوه بر بررسی موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار‏، تصویری واقعی از زن ایرانی ارائه می‌کنیم و به مشکلات هم خواهیم پرداخت.

به گفته وی، در این اجلاس متخصصانی از وزارت کار و جهاد دانشگاهی که مسئولیت طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارند و برخی تشکل‌های غیردولتی فعال در عرصه توان‌افزایی زنان شرکت کرده‌اند.

کد خبر 465742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha