شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری امارات: فهرست نهایی و زمان پخش فیلم‌های سینمایی شبکه‌های مختلف سیما در حالی اعلام شده که هنوز نام تعدادی از فیلم‌های ایرانی مشخص نشده و در جدول پخش فیلم‌ها بدون ذکر نام فیلم اعلام شده «فیلم ایرانی».

قرار است در این روزها فیلم‌های تلویزیونی تولید شبکه‌ها برای پخش آماده شود و هر فیلمی که زودتر مراحل فنی‌اش به پایان برسد در جدول پخش قرار می‌گیرد.

یکی از این فیلم‌های تلویزیونی «کسوف» به کارگردانی حجت‌ قاسم‌زاده اصل است. کارگردانی که در کارنامه‌اش ساخت فیلم‌هایی چون «تردستی»، «چکمه‌های استالین»، «از شنبه تا پنج‌شنبه» و «تنهایی» به چشم می‌خورد.

او فیلم «کسوف» را بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم خودش جلوی دوربین برده است. فیلمنامه‌ای که فضایی جنایی و پلیسی دارد و در آن قصه دختر‌بچه‌ای روایت می‌شود که توسط پرستارش ربوده شده و همین عامل پای پلیس را به ماجرا می‌کشد. با ورود پلیس قصه شکل دیگری پیدا می‌کند.

حجت قاسم‌زاده در این باره می‌گوید: «وقتی پلیس وارد ماجرا می‌شود با چند گزینه روبه‌رو می‌شود، این که پرستار بچه را دزدیده، دوم این که کودک توسط ناپدری دزیده شده، گزینه بعدی پلیس این است که مادر با آدم‌رباها هم‌دست است و اما گزینه چهارم که آیا اصلا کودکی وجود دارد!»

بنا به گفته محمد حمزه‌ای مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان پروژه تلویزیونی «کسوف» این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد ناجی هجدم آذرماه جلوی دوربین رفت و تصویربرداری آن در لوکیشن‌هایی چون شهرک غرب، بازار تهران، میدان ارگ، برج‌های سهند و سبلان و اداره آگاهی خیابان شاپور حدود 28 روز به طول انجامید که این مرحله شانزدهم دی‌ماه پایان یافت.

پس از آن بلافاصله تدوین فیلم توسط کارگردان شروع شد، پس از یک ماه کار و در تاریخ بیستم بهمن‌ماه این مرحله نیز خاتمه یافت و هم‌اکنون فیلم با طی کردن مراحل ساخت موسیقی و صداگذاری و میکس آماده پخش است. به احتمال کسوف در ایام نوروز در جدول پخش قرار می‌گیرد.

در این فیلم که محصول گروه فیلم و سریال شبکه دو سیماست محمد حاتمی، بهناز جعفری، فرشته سرابندی، امیرحسین صدیق، رامین راستاد، رضا آحادی، احمد کاوری، خسرو فرحزادی و بازیگر خردسال روژینا قاسم‌زاده اصل به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 مسعود سلامی (مدیر تصویربرداری)، مسعود شاهوردی(مدیر صدابرداری)، مجید اسکندری(طراح گریم)، محمد یاراحمدی(طراح صحنه)، مرجان تاجیک(منشی صحنه) و بهروز ناجی(عکاس) در تهیه و تولید این پروژه با حجت قاسم‌زاده همکاری داشته‌اند.

کد خبر 46572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز