سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به این که نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن در این استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: سهم این اداره کل از این طرح ۱۱ هزار و ۸۸۱ واحد است.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد جمشیدی، دوشنبه ۴ آذر در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد شامل ۲ هزار و ۹۸۹ واحد در قالب تولید مسکن مشارکتی، سه هزار و ۳۷۳ واحد در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله، ۴۹۰ واحد در قالب تامین زمین برای اقشار ویژه و یک هزار و ۶۷۲ واحد در قالب خرید یا مشارکت در تکمیل آنها است.

وی هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را تامین مسکن و سهولت دسترسی اقشار متوسط و کم‌درآمد به مسکن دانست و ادامه داد: این طرح بر اساس ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی با نام برنامه اجرایی اقدام ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی فارس در دست اقدام است و محل اجرای آن زمین‌های موجود متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خواهد بود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: همچنین یک هزار و ۷۴۰ واحد در قالب سایر تفاهم‌نامه‌ها واگذار خواهد شد و یک هزار و ۶۱۷ واحد نیز با استفاده از ظرفیت‌های بانکی مصوب تامین شده است.

جمشیدی در خصوص واجدین شرایط برای نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن گفت: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ یکم فروردین‌ ۱۳۸۴ به بعد باشند، از تاریخ بیست و دوم بهمن‌ماه ۱۳۵۷ تاکنون از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خود سرپرست متقاضی نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند.

او اظهار داشت: همچنین فرد متقاضی باید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر محل تقاضا را داشته باشند و علاوه بر این منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه نداشته باشد.

جمشیدی ادامه داد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن یعنی مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوط و توانایی اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی نیز از دیگر شروط لازم برای متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن است.

متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می‌توانند پس از آغاز نام‌نویسی در این طرح به سایت  www.tem.mrud.ir مراجعه کنند.

کد خبر 465452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha