دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز به پایین‌ترین رقم از ۱۸ نوامبر رسیده بود، با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۶۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.

طلا 833

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: پس از آنکه آمریکا و چین نسبت به امضای فاز نخست توافق تجاری تا پایان سال جاری ابراز تمایل کردند و موجب افزایش تقاضا برای خرید دارایی‌های پرریسک و تقویت ارزش دلار شدند، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش داشت و به پایین‌ترین رقم یک هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز به پایین‌ترین رقم از ۱۸ نوامبر رسیده بود، با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۴۶۰ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۲ درصد افت به ۱۴۶۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش‌بینی تجاری موجب شده تا شاخص‌های بورس در بازارهای جهان افزایش یابد و سرمایه‌ها از بازارهای امن به سمت دارایی‌های پرریسک سرازیر شود.»

انتشار خبرهای مثبت در مورد مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به تقویت شاخص‌ها در بازارهای بورس آسیا کمک کرد و در عین حال موجب افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شد. این وضعیت سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

پس از آنکه نتایج یک تحقیق نشان داد که میزان تولیدات کارخانه‌ای آمریکا در ماه نوامبر رشد کرده و بخش خدمات این کشور نیز بیش از حد انتظار رشد داشته است، ارزش دلار آمریکا در روز جمعه افزایش قابل توجهی داشت.

یان افزود: «آمارهای مربوط به اقتصاد آمریکا نشان از تثبیت وضعیت آن دارد. همچنین اجماع تحلیلگران بر این نکته است که کند شدن رشد اقتصاد جهانی در سه ماهه نخست سال آینده متوقف خواهد شد و پس از آن روند ترمیمی آغاز خواهد شد.»

طلا که به عنوان محلی امن برای سرمایه‌گذاری در هنگام بروز اوضاع آشفته سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود از ابتدای امسال تاکنون به دلیل جنگ تجاری و کند شدن رشد اقتصادی بیش از ۱۳ درصد گران شده است.

کد خبر 465406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha