به ازای هر ۱۰۰ هزار زن آمریکایی، ۱۳۳ زن در زندان‌ها به سر می‌برند. این رقم بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. بر اساس آمارهای رسمی، زندان‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸، ۲۱۹ هزار زن آمریکایی را در خود جای داده بودند. زندان‌هایی که خبری از بهداشت در آنها نیست و حقوق انسانی زنان نیز به رسمیت شناخته نمی‌شود.

زندان زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان‏، شرایط زندان‌ها به ویژه زندان‌های خصوصی در آمریکا همواره از موضوعات بحث برانگیز در این کشور بوده، اما این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با نگاهی به آمار درمی‎یابیم که آمریکا رکورددار تعداد زنان زندانی در جهان است.

علاوه بر بالا بودن آمار زنان زندانی در آمریکا، شرایط غیربهداشتی و غیرانسانی زندان‌های زنان در این کشور نیز در ماه‌های اخیر سبب شکایت‌های گسترده‌ای علیه مقام‌های زندان‌ها به‌ویژه در ایالت‌های میشیگان و فیلادلفیا به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین زندان‌های زنان در آمریکا شده است.

در بیان عمده‌ترین مسائل زندان‌های زنان در آمریکا که موج گسترده‌ای از انتقادات را به دنبال داشته است‏، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱. شرایط غیربهداشتی زندان‌ها که ابتلای زندانیان به بیماری‌های عفونی و تنفسی را در پی داشته است.

۲. جلوگیری از ملاقات زنان زندانی با فرزندان خود. دوسوم مادران زندانی قادر به ملاقات فرزندان خود در دوران حبس نیستند. ضمن اینکه کمتر از یک‌سوم زنان زندانی در آمریکا موفق به داشتن ملاقات‌های ماهانه منظم می‌شوند.

۳. سلیقه‌ای بودن قوانین زندان‎ها. این امر سبب می‌شود که حقوق زندانیان در موارد مختلفی دستخوش سلیقه مقام‎های زندان‌ها شود.

۴. زندانی کردن زنان در زندان‌هایی دور از محل سکونت فرزندان. بیش از ۶۰ درصد زنان زندانی آمریکا بیش از ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) از فرزندان خود فاصله دارند. طی چنین مسیری برای خانواده زندانیان در کنار هزینه تماس تلفنی به معنای صرف یک‌سوم درآمد ماهانه است. از این رو خانواده‌های زنان زندانی بین دو گزینه هزینه نگهداری از فرزند فرد زندانی و هزینه دیدار وی، اولی را انتخاب می‌کنند.

همچنین به گزارش تسنیم، تعداد زنان زندانی در آمریکا از مجموع زنان زندانی در کشورهای پرجمعیت روسیه، چین و هند بیشتر است. طبق آخرین آمار، در کشور هند، ۱۸ هزار و ۶۱۹ زن، در روسیه ۴۳ هزار و ۵۰۴ زن و در چین ۱۰۷ هزار و ۲۳۷ زن زندانی هستند و این در حالی است که در آمریکا و بدون احتساب زنانی که در ندامتگاه‌ها هستند، ۲۱۹ هزار زن در زندان‌ها به سر می‌برند.

کد خبر 465405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha