مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: یک اکیپ از جامعه پزشکی به مناسبت گرامیداشت «هفته بسیج» برای ویزیت رایگان بیماران نیازمند به مناطق محروم این شهرستان اعزام شد.  

تیم پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ علی حسینی امروز دوشنبه ۴ آذر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تیم‌ پزشکی برای عرضه خدمات پزشکی رایگان به روستای «حاجی مامیان» و دیگر روستاهای توابع بخش خلیفان مهاباد اعزام شد.  

وی بیان کرد: تیم اکیپ پزشکی اعزامی به این منطقه شامل هفت نفر از جمله پزشک عمومی، دارویار، ماما، روانشناس، بهداشت محیط و بهیار است.  

وی جمعیت این روستا را ۱۱۰ نفر با ۲۵ خانوار عنوان کرد و افزود: این تیم پزشکی به ویزیت، ارایه خدمات مشاوره مامایی و پزشکی، معاینه، توزیع داروی رایگان و معرفی برخی از بیماران به مراکز درمانی اقدام کردند.  

وی تاکید کرد: تشخیص به موقع بیماری در بین روستاییان می‌تواند در کاهش رنج آنان، جلوگیری از سایر هزینه‌های درمانی این افراد و افزایش سلامت و طول عمر آنان موثر باشد.  

وی با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های پزشکی همچنان تا پایان سال ادامه دارد، عنوان کرد: بسیج جامعه پزشکی مهاباد تاکنون ۲۱ تیم پزشکی عمومی و متخصص را به مناطق محروم و کم‌برخوردار این شهرستان اعزام کرده‌است.  

مسوول بسیج جامعه پزشکی مهاباد اظهار داشت: امسال ۱۵ تیم دیگر نیز در قالب طرح «شهید رهنمون» به مناطق کم‌برخوردار و محروم این شهرستان اعزام می‌شوند.  

هزینه دارویی هر اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان در حدود ۲۰ میلیون ریال است که اعتبار موردنیاز آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تامین می‌شود.  

افزایش شاخص‌های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور را از جمله دستاوردهای مهم نظام در حوزه بهداشت است.  

هفته بسیج امسال (از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه) با شعار «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» در اقصی نقاط کشور با برگزاری آیین‌های ویژه‌ای گرامی داشته می‌شود.  

۸۵ برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و عمرانی به مناسبت هفته بسیج با همکاری حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و دستگاه‌های مرتبط در این شهرستان در حال اجراست.  

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۷۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.  

کد خبر 465392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha