مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

 برای نخستین بار همزمان با هفته‌ بسیج (۳۰ آبان الی ۶ آذر)، یکشنبه‌شب جشنواره ملی شعر با عنوان « در امتداد فجر» با حضور جمعی از شاعران بسیجی کشور، تعدادی از مسئولان محلی یزد و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای مرکز این استان برگزار شد.

شعر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده سپاه الغدیر یزد در این جشنواره گفت: زبان شعر فرصت خوبی است تا ارزش‌های دینی و انقلابی را به نحو مناسب و جذاب به مردم به خصوص نوجوانان و جوانان که رویش‌های انقلاب‌ اسلامی هستند، منتقل کنیم.

سرهنگ رضا پورشمسی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره افزود: شاعران مومن و دلسوخته باید با زبان شعر ترسیم درستی از اهداف و آرمان‌های انقلاب را در جامعه و بین مردم جاری کنند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: هنر بهترین ابزار برای ترسیم‌ چهره واقعی انقلاب در منظر جهانیان است، باید شاعران متعهد از آن در راستای تحقق منویات مقام معظم‌رهبری استفاده کنند.

پورشمسی اظهارداشت: تجسم عینی جذاب و زیبا از تمام خوبی‌ها و برکت انقلاب‌ با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی به خصوص شعر رسالت خطیری است که باید از آن بهره درست گرفته شود.

وی، برگزاری جشنواره ملی شعر با حضور شاعران بسیجی را فرصت مناسبی دانست که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ناب بسیجی و ثمره دوران هشت سال دفاع‌مقدس دارد و باید ادامه داشته باشد.

  • رسالت شاعران بسیجی بصیرت‌افزایی است

همچنین مسئول معاونت فرهنگی هنری ستادکل نیروهای مسلح در آیین اختتامیه جشنواره شعر ملی در یزد گفت: اساس رسالت شاعران متعهد، انقلابی و ولایی در تمام زمان‌ها و شرایط کنونی، بصیرت‌افزایی و تبیین ارزش‌های معنوی در جامعه است.

سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی افزود: شاعران انقلابی و بسیجی با دلسوزی و تعهد به نظام و انقلاب باید وظایف خود را در قبال روشنگری و ترویج فرهنگ ناب بسیجی در جامعه و برای نسل جوان انجام دهند.

وی ادامه داد: در نظام دینی و انقلابی ما شاعران نقش راهبردی در آماده کردن جوانان برای حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و توصیه‌های مقام معظم رهبری دارند و باید این رسالت سنگین را با جدیت و بهره ‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در عمل اجرا کنند.

وی اظهار داشت: شاعران را باید افسران خط مقدم میدان نبرد با جنگ فرهنگی و نرم دشمنان قسم خورده انقلاب‌ بدانیم که با اشعار خود با همه وجود در برابر ترفندهای استکبارجهانی ایستادگی می‌کنند.

شکارچی خاطرنشان کرد: شاعران فداکار و انقلابی هستند که فرهنگ دفاع مقدس و ناب بسیجی و همچنین عاشورا را بنحو مناسب بین مردم و جوانان نسل به نسل منتقل و از تحریف آنها جلوگیری می‌کنند.

وی بیان داشت: شعری ارزشمند است که ایمان، عدالت‌محوری، بصیرت، ولایتمداری، استکبارستیزی، مقاومت و ایستادگی را در جامعه به فرهنگ والا و ارزشمندی تبدیل کند و آن را گسترش دهد.

مسئول معاونت فرهنگی هنری ستادکل نیروهای مسلح گفت: شاعران باید فرهنگ اصل انقلاب‌ را در تمام حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بنحو مناسب در جامعه ارتقا دهند.

شکارچی تصریح کرد: شعری ارزشمند است که محتوای آن در پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی و حافظ خون شهیدان و تمام معارف‌دینی و تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری باشد.

وی در ادامه سخنانش به بیانیه گام دم انقلاب اشاره کرد و توجه به جوانان از سوی مسئولان فرهنگی و نهادهای تبلیغی و شاعران انقلابی را مورد تأکید قرار کرد.

جشنواره ملی شعر در امتداد فجر با حضور ۳۰ نفر از شاعران کشور و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

در این جشنواره تعدادی از شاعران اشعار خود را با موضوع خودسازی، جامعه سازی و تمدن نوین اسلامی، عزت و اقتدار ملی، جوانان، محور پیشرفت، ولایت، عاشورا، طلیعه ظهور، بسیج، شجره طیبه انقلاب، خودباوری، خودکفایی و امید به آینده، عدالت علوی و مبارزه با فساد، نگاه انقلابی، عمل جهادی، راهیان نور، راویان عشق، اخلاق و معنویت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، فرجام برجام، راهبرد مقاومت، وحدت امت اسلام، هجو استکبار و جاهلیت مدرن قرائت کردند.

همچنین تجلیل از خانواده شهیدان، رونمایی از سرود جدید گلبانگ کویر و تفقد از شاعران از دیگر بخش‌های جشنواره یادشده بود.

این جشنواره به همت بسیج هنرمندان سپاه الغدیر یزد با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که تاکنون ۳۲۰ هزار نفر در اقشار مختلف بسیج جذب و ساماندهی شدند.
 

کد خبر 465389

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha