مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

جمعی از مردم میامی از پایین بودن کیفیت نان گلایه داشته و می‌گویند از سرناچاری مجبور به استفاده از این ماده غذایی هستند.

نان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نان ماده غذایی اصلی بیشتر مردم است، پایین بودن کیفیت آن اثر بدی در تغذیه روزانه مردم می‌گذارد. شهر میامی تقریبا در میانه مسیر راه اصلی تهران به مشهد قرار گرفته و هر روز بسیاری از مسافران هم برای تهیه خوراک و بویژه نان در این شهر توقف کوتاهی می‌کنند.

پایین بودن کیفیت نان در میامی موضوع تازه‌ای نبوده و مردم این منطقه از چند ماه پیش نسبت به این موضوع واکنش‌هایی داشته و مسوولان امر هم قول رسیدگی داده بودند.

کیفیت پایین نان در میامی از سویی موجب نارضایتی مردم شده و از سوی دیگر دورریز نان که در نزد مردم برکت خدا محسوب می‌شود، بیشتر گردد.

مشکل نان در میامی تنها در پایین بودن کیفیت نیست، به گفته مردم این شهرستان کمبود آن نیز مشکلی دیگر است، وجود صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها دلیل محکمی بر این موضوع است.

نانوایان میامی دلیل این امر را پایین بودن آرد تحویلی و نیز سهمیه بسیار کم آن می‌دانند. 

 یکی از دلایل کمبود نان در میامی حجم بسیار زیاد مسافران است، از سوی دیگر بسیاری از روستاییان نیز که برای کار به شهر میامی می‌آیند، نان مورد نیازشان را در شهر تهیه می‌کنند.

 برخی از مردم هم کمی نظارت را دلیل کیفیت پایین نان ذکر می‌کنند.

هرچند سال‌هاست در کارگروه آرد و نان این شهرستان بر ارتقا کیفیت نان تأکید می‌شود، اما با این همه تغییر آنچنانی در کیفیت نان نشده است.

مردم میامی یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان را انتقال گندم‌های تولیدی این شهرستان به نقاط دیگر و آوردن آرد بی کیفیت به این شهرستان می‌دانند.

 شهرستان میامی با حدود 25 هزار هکتار زمین زیرکشت، قطب تولید محصولات کشاورزی استان سمنان مانند گندم، آفتابگردان، دانه‌های روغنی و دیگر محصولات کشاورزی وباغی است، در این شهرستان هرسال حدود 17 هزار هکتار گندم دیم و آبی کاشته می‌شود.

 محمد اصغری یکی از اهالی شهر میامی با گلایه مندی از وضعیت نامناسب نان افزود: میامی قطب کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود وهرساله بهترین گندم از این شهرستان به کارخانجات آرد ارسال می‌شود ولی آرد بی کیفیت نصیب مردم شده است.

وی گفت: هنوز دلیل خاصی برای اختصاص آرد بی کیفیت به این شهرستان از سوی مسئولان بیان نشده است.

محمد نوروزی که جوان و دانشجو است پایین بودن نظارت برکار نانواها را دلیل این امر می‌داند و می‌گوید: در برخی ساعت‌ها بویژه ساعت ۹ تا ۱۰ در شهرمیامی نان پیدا نمی‌شود، باید نان را از مغازه‌ها با قیمت بیشتر تهیه کرد.

وی شیفت‌بندی نانوایی‌ها را در برخی ساعت‌ها ضروری دانست و افزود: با توجه به به فعالیت هشت نانوایی و شیفت بندی مناسب امکان این هست تا در ساعت‌های مختلف روز مردم بتوانند نان در یافت کنند.

عباسعلی اصغری رئیس شورای اسلامی شهر میامی با اشاره به اینکه برخی نانوائی‌های سطح شهر میامی نان باکیفیت پخت نمی‌کنند، گفت: آموزش نانوایان و نظارت بر کیفیت آرد و نان ضروری است.

وی گفت: میامی به عنوان مهمترین مرکز تولید گندم از سیلوی استاندارد برای نگهداری گندم برخوردار نیست و این خود معضلی بزرگ بوده که مسئولان مربوطه باید به آن رسیدگی کنند.

 امیر بشیری مسئول نمایندگی اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان میامی با اشاره به نظارت مستمر نانوائی‌های سطح شهرستان افزود: نانوایی‌ها باید به صورت دوره ای از آموزش‌های لازم برخوردار شوند چرا که نان تولیدشده پس از ساعتی امکان استفاده ندارد.

وی ادامه داد: کم کاری نانوایان باید مرتفع و در پخت نان دقت بیشتری شود.

بشیری با اشاره به اینکه شهر میامی در مسیر تردد زائران امام هشتم (ع) قرار دارد، افزود: سهمیه لازم در مناسبت‌های مختلف به نانوایی‌های داده می‌شود و درصورت تخلف و فروش آرد سهمیه آنان قطع خواهد شد.

احمد ملایری فرماندار میامی هم به شکایت‌های مردمی نسبت به کیفیت پائین نان و ساعت‌های پخت در میامی اشاره کرد و گفت: تعداد نانوایی‌های سطح شهر با توجه به سرانه جمعیت کافی است ولی برخی نانواها نسبت به ارائه نان با کیفیت به مردم دریغ کرده و درصورت بازدید نانوائی‌های متخلف پلمب می‌شود.

وی تصریح کرد: در بازرسی‌هایی که از نانوایی‌ها به عمل آمد برخی واحدها در زمینه رعایت بهداشت و وزن گیری چانه خمیر مشکل داشتند که مقرر شد برخورد قانونی با این واحدها انجام شود.

ملایری گفت: سازوکار مناسب برای ارتقای کیفیت نان در سطح شهرستان درنظر گرفته خواهد شد.

۷۹ نانوایی در شهرستان میامی فعالیت دارند. شهرستان میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 465339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha