هنگامی که کریستین شنه نخستین بیمارانش را در سال ۱۹۵۱ ویزیت می‌کرد، پنی‌سیلین هنوز تازه به بازار آمده بود.

Chenay

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، او اکنون ۹۸ ساله است، هنوز کار می‌کند و دو روز در هفته صبح‌ها مطبش را در حومه پاریس باز می‌کند و بیمارانی را می‌بیند که بعضی از آنها را ده‌ها سال درمان کرده است.

شنه که خودش در سلامت کامل است - حتی موقع ویزیت بیماران عینگ نمی‌زند - او می‌گوید بازنشستگی آرام برای او جذابیتی ندارد.

او می‌گوید: «اگر به بالای ۶۰ سال برسید، شما را در رده سالمندان قرار می‌دهند. در این دوران یک روز خودتان را به بازی با کارت مشغول می‌کنید، یک روز بینگو، یک روز دیگر سودوکو... با این وضعیت شما به یک ابله تمام‌عیار تبدیل می‌شود. من ترجیح می‌دهم دکتر باشم!.»

  • از جوشکاری تا رادیولوژی

شنه که در اهل انگرز در غرب فرانسه است، پیش از آنکه دکتر شود، جوشکار بود. او رشته رادیولوژی را ادامه داد و بعدها به طبابت عمومی بازگشت.

مطب چنای وسائل پیشرفته‌ای ندارد - یک ماشین فکس روی میزش هست، اما کامپیوتری به چشم نمی‌خورد، اما او می‌گوید با خواندن آخرین ژورنال پزشکی آنلاین که مشترک است، خود را از آخرین تحولات پزشکی آگاه نگه‌ می‌دارد.

او می‌گوید تحول جدیدی او در طول تقریبا هفتاد سال طبابتش با این روبرو شده است، این است بیماران به اشتباه به خواندن مطالب بیماری خودشان را تشخیص می‌دهند و بعد هنگام وارد شدن به مطب تقاضای دارو می‌کنند.

بسیاری از بیمارانش می‌گویند گرفتن نوبت دکتر در منطقه  «شوی لارو» در حومه جنوبی پاریس که با جمعیت ۱۹ هزار نفری سه پزشک دارد، کار سختی است، بنابراین از صبح زود صف می‌کشند تا جزو ۲۰ بیمار اولی باشند که او هر روز می‌بیند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه ماه‌هاست که با ناآرامی و اعتراض کارکنان بیمارستان‌ها روبرو است که از شرایط سخت کاری و کمبود سرمایه‌گذاری در این حوزه شکایت دارند و شنه می‌گوید هرگز بحرانی به این بدی در این بخش را ندیده است.

  • دکتری که نمی‌خواهد بازنشسته شود

سن بازنشستگی پزشکان در فرانسه ۶۷ است و پسر شنه که او هم پزشک قبلا بازنشسته شده است.

اما شنه می‌گوید نمی‌خواهد کارش را متوقف کند.

او می‌گوید: «اگر همه روز بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، می‌توانید کانال‌ها را به سرعت عوض کنید، اما مغزتان زیاد دوام نمی‌آورد.»

کد خبر 465221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha