برج لیزا سوهو در پکن، ساختمانی ۴۶ طبقه است و بلندترین آتریوم (میان‌تالار) جهان را دارد. این بنا که طراحی خانم زها حدید، معمار مشهور درگذشته عراقی-بریتانیایی است، گشایش یافت.

The Leeza SOHO tower

برچ لیزا سوهو (Leeza SOHO) در منطقه تجاری فنگاتی در پایتخت چین قرار دارد و شامل ۴۵ طبقه فضای اداری و تجاری می‌شود.

این برج را زها حدید، معمار مشهور عراقی- بریتانیایی طراجی کرد که در سال ۲۰۱۶ درگذشت.

طراحی ویژه این ساختمان شامل دو برج مجزای درهم‌پیچیده می‌شود که با یک پوسته نمای واحد پوشیده شده‌اند و درون آن آتریوم یا میان‌تالاری وجود دارد که در تمام ارتفاع ساختمان کشیده شده است.

در واقع فضای میان دو برج تشکیل‌دهنده ساختمان این بلندترین آتریوم به ارتفاع ۱۹۴.۱۵ متر را ایجاد می‌کند که تا طبقات بالایی برج می‌چرخد و بالا می‌رود.

چهار پلکان هوایی دو نیمه این ساختمان را در سطوح متفاوت به هم متصل می‌کنند.

نمای تمام‌شیشه‌ای ساختمان و آتریوم تمام‌ارتفاع ان باعث می‌شود که داشتن نمایی پانورامیک از شهر از درون برج امکان‌پذیر شود و از طرف دیگر مقادیر زیادی نور طبیعی به اعماق ساختمان وارد شود.

این ساختمان در محوطه‌ای در مجاور ایستگاه قطار فنگاتی قرار دارد و بر روی یک تونل جدید متروی  قرار دارد.

قرار است این ساختمان به نقطه کانونی این منطقه تجاری جدید بدل شود و آتریوم ساختمان طوری طراحی شده است که به عنوان یک فضای عمومی به کار رود و مستقیما به شبکه حمل‌ونقل شهر متصل شود.

این برج همچنین دارای سیستم پیشرفته مدیریت انرژی است که به طور همزمان کارآیی انرژی و کنترل محیطی را پایش می‌کند.

این ساختمان همچنین دارای سیستم‌هایی است که گرما را از هوای خروجی می‌گیرند و ذخیره می‌کنند و نیز پمپ‌ها، هواکش‌ها، سرماسازها و گرماسازها، نوردهی و کنترل‌های با کارآمدی بالا دارد. همچنین فضاهای شارژ باتری را برای ماشین‌های برقی و هیبریدی در زیرزمین ساختمان نصب شده است.

کد خبر 465213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha