یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که برای بودجه سال ۹۹ قطعا مجلس تصمیمی جدی برای رفاه حال مردم خواهد گرفت.

مجلس 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس با اشاره به تصمیم سران قوا برای اصلاح قیمت بنزین و پشتیبانی مجلس از آن پس از حمایت مقام معظم رهبری در عین حال اظهار کرد: عدم ایجاد اجماع نخبگان و بی اطلاعی نمایندگان از این تصمیم یک ضعف بزرگ بود. اخباری مبنی بر متزلزل بودن سران سه قوه در حمایت قطعی از این تصمیم در خبرگزاری‌ها منتشر شد. سران سه قوه تصمیمی گرفتند و و وقتی زیر آن را امضا کردند دیگر نباید در اخبار منتشر کنند که ما مخالف بودیم؛ چرا که این موضوع در جامعه تزلزل ایجاد می‌کند. عدم توجیه و عدم اطلاع‌رسانی به مردمی که همیشه همراه نظام بودند صحیح نبود. مردم مستحق غافلگیری و پنهان‌کاری نبودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از نبودن زیر ساختارها در حوزه تخصیص کارت سوخت در این‌باره نیز گفت: اعلام کرده بودند که ۱.۵ میلیون خودرو فاقد کارت سوخت هستند چرا وقتی زیرساخت‌ها تکمیل نشده دست به چنین طرحی زدند؟ افزایش ۳۰۰ درصدی بخشی از مصرف بنزین بدون توجه به افزایش درآمدهای مردم خود مشکل دیگری بود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: غیر قابل انکار است که افزایش نرخ حامل‌های انرژی عامل افزایش قیمت سایر کالاها می‌شود. دولت‌ها نشان داده‌اند که در نظارت دارای ضعف شدیدی هستند. مردم نگران هستند که قیمت کالا افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: برای بودجه سال ۹۹ قطعا مجلس تصمیمی جدی برای رفاه حال مردم خواهد گرفت. دولت به همان شکل که به دنبال واقعی کردن نرخ حامل‌های انرژی است حقوق کارمندان و کارکنان را نیز واقعی کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: حساب معترضین از اشرار جداست. باید با کلیه افرادی که به اموال عمومی آسیب رساندند به شدت برخورد شود ولی با معترضین غیرآشوبگر با رافت اسلامی برخورد شود.

وی در پایان اضافه کرد: دولت در بودجه سال ۹۹ رفاه حال اقشار ضعیف را مورد توجه قرار دهد. مردم با درآمدهای پایین به شدت در این تصمیمات غیرکارشناسی آسیب دیده‌اند. دولت کاری نکند که لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس دچار مشکل شود. به هر شکل که به این طرح بنزین نگاه می‌کنیم مشکل می‌بینیم. معلوم نیست مسئول این خسارت‌ها کیست؟

کد خبر 465138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha