مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

در حالی که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بودند، توزیع شیر در مدارس چند استان از جمله بوشهر از دوم آذر اجرا می‌شود، هنوز سازوکاری برای اجرای این طرح به آموزش و پرورش بوشهر اعلام نشده است.

توزیع شیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرداد امسال بود که قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی پس از وقفه دوساله در اجرای طرح توزیع شیر رایگان مدارس، اعلام کرد: شیر رایگان در مدارس ۱۰ استان کمتر برخوردار کشور، از اول مهر توزیع خواهد شد.

حسین مدرس خیابانی گفت: پیشنهادی برای اجرای طرح توزیع شیر رایگان مدارس به رئیس جمهور داه‌ایم اما اجرای آن، محدود به ۱۰ استان کمتر برخوردار شده است.

او بیان کرد: شیر رایگان فقط در مدارس دولتی و مهدهای کودک توزیع می‌شود.

این طرح در زمان اعلام شده اجرا نشد تا این که عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیست و چهارم مهر در ابلاغیه‌ای، نحوه اجرای این طرح را به انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ابلاغ کرد.

بر اساس این ابلاغیه، هشت استان کمتر برخوردار بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان برای توزیع رایگان شیر مدرسه در نظر گرفته شده‌اند.

پس از این ابلاغیه، اول آذر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف به نقل از مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت، دوم آذر را زمان توزیع شیر رایگان در مدارس اعلام کردند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفته بود، با پیگیری های انجام‌شده بالاخره مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تخصیص شیر رایگان به مدارس استان های کمتر برخوردار وارد فاز اجرایی شد و طرح تخصیص شیر رایگان به مدارس از شنبه دوم آذر اجرا می‌شود.

به گفته محمدرضا کلامی سه میلیون دانش آموز در این طرح هفته‌ای دو تا سه بار شیر رایگان دریافت می‌کنند و فهرست مدارس استان‌های یادشده در اختیار انجمن صنایع لبنی قرار گرفته است.

او عنوان کرده بود، اعتبار این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که ۱۸۰ میلیارد تومان از آن در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

با وجود اعلام این خبر، تا امروز که سوم آذر است، هنوز سازوکار اجرای طرح توزیع شیر رایگان مدارس به آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام نشده است.

کد خبر 465048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha