رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۱ هزار نفر در ۲۱ استان متأثر از برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.

هلال احمر امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مرتضی سلیمی با اشاره به خدمات امداد و نجات در حوادث جوی (سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک از ۲۴ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه) گفت: ۲۱ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان، هرمزگان و یزد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک بوده‌اند.

وی درباره فعالیت ۱۳۴۴ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۲۶۹ تیم افزود: به ۱۱ هزار نفر از هموطنان در ۶۸ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین و همچنین ۶۱ محور کوهستانی امدادرسانی شده و ۱۰۲ نفر با کمک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری ۴۲۵ نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر گفت: ۱۴۹ واحد مسکونی از آب تخلیه و به علاوه تلاش نیروهای امدادی هلال احمر منجر به رهاسازی ۴۳۱ دستگاه خودرو از برف و کولاک شد.

وی درباره اقلام امدادی توزیع‌شده در حوادث جوی تا ساعت ۵ صبح شنبه گفت: ۱۸۳۸ تخته پتو، ۷۴۴ بسته غذایی، ۳۶۲۰ قوطی کنسرو، یک‌هزار قرص نان، ۴۲۹ بطری آب معدنی، ۲۱۰ کیلوگرم خرما، ۲۹۵ کیلوگرم برنج، ۱۰۶ کیلوگرم حبوبات، ۹۲ روغن کیلوگرم و ۱۶۱ کیلوگرم قند و شکر میان متاثران توزیع شده است.

به گفته سلیمی، امدادرسانی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، گیلان، گلستان، مازندران و هرمزگان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 464914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha