مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با یکی از بانک‌ها، ‌به زنان سرپرست خانوار در استان تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی با کارمزد پایین اعطا می‌شود.

اشتغال زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادیا صداقت  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ یکی از برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم استفاده از ظرفیت زنان در سطوح مختلف مدیریتی بوده که این سیاست دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده، ولی واقعیت امر رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه در این دولت شاهد انتصاب زنان در مدیریت‌های مختلف از جمله معاون استاندار، سرپرست فرمانداری و مدیرکل و معاون مدیرکل هستیم، ادامه داد: وضعیت موجود قابل مقایسه با گذشته نیست، ولی همین وضعیت نیز مطلوب ما نبوده است.

صداقت گفت: برای تقویت جایگاه زنان در ادارات و سازمان‌ها در حال احصای یک بانک اطلاعاتی هستیم که با پیگیری‌ها و سیاست دولت برای تقویت جایگاه زنان و حساسیت استاندار و معاونان با مکاتبات با مدیران و فرماندارن تعداد مدیران زن در ادارات افزایش یابد و یا به نوعی از ظرفیت آنان بیشتر استفاده شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ۱۳۴ زن شاغل در ۳۴ دستگاه دولتی دارای پست‌های متفاوتی از جمله معاون استاندار، مدیرکل، معاون مدیرکل، رئیس گروه و کارشناس مسئول هستند.

صداقت با تاکید بر اینکه با ایجاد این بانک اطلاعاتی جامع بدون شک شاهد تقویت جایگاه زنان در ادارات هستیم، افزود: در سال‌های اخیر با انتصاب برخی زنان در مسئولیت‌های مختلف مشخص شد این قشر انگیزه فوق‌العاده‌ای برای خدمت به مردم دارند به گونه‌ای که عملکردها متناسب با برنامه‌ها و سند توسعه پیش می‌رود.

وی گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده با بانک مهر ایران برخی از زنان سرپرست خانوار تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی با کارمزد پایین دریافت می‌کنند.

صداقت بیان کرد: زنان جویای کار به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند و برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است.

او همچنین با اشاره به اینکه ارائه آموزش به زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت دستگاه‌های متولی نیستند در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در این طرح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستگاه ناظر، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کارفرما و جهاد دانشگاهی مجری است.

صداقت با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه زنان در مناطق مختلف استان، ادامه داد: جشنواره پویش ملی سرطان سینه در مدرسه مصلی نژاد یاسوج با حضور دو پزشک، ۴ ماما و ۱۸ بهبود یافته با همکاری مجمع خیرین سلامت برگزار شد.

کد خبر 464895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha