محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به تحریم شدن از سوی دولت آمریکا اعلام کرد هرگز اجازه نمی‌دهد آمریکا مانع توسعه یافتن ایران شود.

توييت آذري جهرمي

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا صبح روز جمعه از قرار گرفتن نام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در فهرست افراد تحت تحریم دفتر کنترل‌ دارایی‌های خارجی (اوفک) خبر داد و دلیل آن را نقش داشتن وی در آنچه «سانسور گسترده اینترنت در ایران» خوانده، اعلام کرد.

وزیر ارتباطات ایران هم در واکنش به اقدام دولت آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «من تنها عضو باشگاه تحریمی‌ها نیستم (بر اساس افسانه‌های جن و پری ترامپ). پیش از من استارتاپ‌ها، توسعه‌دهنده‌ها، بیماران سرطانی و کودکان ای‌بی ایران هم در آن باشگاه بوده‌اند. من همچنان حامی دسترسی به اینترنت خواهم بود و اجازه نمی‌دهم آمریکا مانع توسعه یافتن ایران شود.»

در بخشی از بیانیه دفتر کنترل‌ دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم وزیر ارتباطات آمده است: «دسترسی به اینترنت در ایران که مدیریت آن بر عهده وزارتخانه تحت مدیریت آذری‌جهرمی است، در ماه نوامبر به مدت چند روز قطع بوده و مقام‌های ایرانی دلیل آن را مسائل امنیت ملی عنوان کرده‌اند.»

کد خبر 464727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha