مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

شرکت آئودی قصد دارد خودروی آئودی A۸ پلاگین هیبریدی را در سال آینده میلادی روانه بازارهای جهانی کند.

آئودي

 به گزارش همشهری آنلاین، وب سایت carkeys،  اعلام کرد، خودروی آئودی A۸ پلاگین هیبریدی قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازارهای جهانی شود. این خودرو همچنین به یک پیشرانه ۳ لیتری توربو شارژv۶ و سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است.

گفته می‌شود موتور این خودرو می تواند ۴۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند و تنها در عرض مدت ۴.۹ ثانیه از سرعت صفر به ۶۰ مایل بر ساعت برسد. توان باتری این خودرو نیز ۱۴.۱ کیلووات ساعت است.

به گزارش ایسنا که این خبر را منتشر کرده است، قیمت پایه این نسخه پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۰ از ۸۶ هزار و ۱۹۵ دلار شروع می شود. این در حالیست که خودروی آئودی S۸ مدل ۲۰۲۰ از ۱۳۰ هزار و ۴۹۵ دلار آغاز می شود که البته قیمت گذاری آن برای نسخه پلاگین هیبریدی اعلام نشده است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، نسبت به مدل های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است. یکی دیگر از مزایای قابل توجه آن‌ها، امکان شارژ خانگی است که به راننده و صاحب خودرو این امکان را می‌دهد بدون طی مسافت‌های گاهی طولانی برای رسیدن به ایستگاه‌های شارژ مخصوص خودروهای برقی و هیبریدی، با اتصال به برق خانگی، باتری قدرتمند خودروی خود را شارژ کنند. این خودروها همچنین در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.

کد خبر 464605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha