سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حمایت وزیر امور خارجه آمریکا را از مردم ایران «دیوانه‌کننده» خواند و از تلاش ایالات متحده برای مداخله در امور داخلی ایران انتقاد کرد.

ماريا زاخارووا سخنگوي وزارت خارجه روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا با اشاره به اینکه مسکو شرایط داخلی ایران را زیر نظر دارد، گفت: «ما سخنان مایک پومپئو را در حمایت از مردم معترض ایران متظاهرانه و ریاکارانه می‌دانیم و معتقدیم اقدام‌های واشنگتن یکی از مهم‌ترین دلایل به سختی افتادن زندگی ایرانی‌هاست.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «تصمیم تهران برای افزایش قیمت سوخت و نارضایتی‌های ناشی از آن نتیجه فشار تحریم‌های گسترده و غیرقانونی است که آمریکا علیه مردم ایران اعمال کرده است. حق قانونی و طبیعی مردم ایران برای دسترسی داشتن به مواد غذایی، دارو و دیگر ابزار ضروری زندگی با اقدام‌های غیرقانونی واشنگتن زیر پا گذاشته شده است. آنچه این روزها در ایران می‌گذرد، اتفاقی ساده نیست و دست‌های خارجی برای دخالت در امور داخلی ایران آشکار است.»

زاخارووا در بخش دیگر سخنان خود افزود: «از آنجا که بسیاری از نارضایتی‌ها و رنج‌های مردم ایران ناشی از تحریم‌های آمریکاست، بیانیه آقای پومپئو در حمایت از معترضان ما را گیج کرد. آنچه ما می‌دانیم این است که هدف آمریکا همواره افزایش فشار بر ایران با بیشتر کردن تحریم‌ها بوده است. واشنگتن از یک‌سو (دست‌کم با زبان) از مردم ایران حمایت می‌کند و از سوی دیگر هر چه از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد تا مردم بیشتر به سختی بیفتند.»

کد خبر 464586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha