معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ایجاد بوستان‌های تخصصی و جلب مشارکت خیران در این زمینه را برای توسعه ورزش بانوان در این استان ضروری دانست.

ورزش بانوان اردبیل، محروم اما موفق

به گزارش همشهری آنلاین فهیمه سروری در نشست تخصصی ورزش بانوان شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی در گناباد با بیان اینکه ورزش در محیط‌های باز شادی و شور و نشاط بیشتری برای بانوان به همراه دارد افزود: بوستان‌های تخصصی بانوان باید با جلب مشارکت شهرداری‌ها و دست اندرکاران ذیربط و خیران در همه شهرستان‌های استان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: توسعه ورزش‌های همگانی و بانوان مهمترین رویکرد اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است و استاندار این استان هم به این مساله عنایت خاص دارد.

وی گفت: با توجه به نقش مهم بانوان و مادران در سلامت عمومی خانواده توجه به توسعه ورزش این قشر بستر سلامت عمومی سایر اعضای خانواده را فراهم می‌کند.

سروری افزود: هفت طرح ملی با هدف افزایش سلامت و نشاط اجتماعی توسط وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده و معاونت ورزش بانوان خراسان رضوی این مسائل را محور مهم برنامه های خود در سالجاری قرار داده است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به سنجش ساختار قامتی بانوان، ورزش‌های تطبیقی سلامندان، کودکان، ناشنوایان، نابینایان و بیماران خاص، جام نشاط و تندرستی و ورزش‌های بومی و محلی در ۲ بخش فرهنگی و ورزشی در مناطق روستایی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: گناباد عملکرد خوبی در اجرای طرح‌های ملی مرتبط با ورزش بانوان و توسعه کمی و کیفی رشته های مختلف ورزشی این قشر دارد و از مناطق مستعد استان است.

فرماندار گناباد هم با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های این شهرستان در ورزش بانوان گفت: زیرساخت‌های این بخش متناسب با توان این شهرستان توسعه نیافته است و کمبود اعتبار از جمله مشکلات آن به شمار می‌رود.

حامد قربانی افزود: ورزش بانوان با وجود ظرفیت‌های فراوان مظلوم واقع شده و عنایت بیشتر مسوولان به رفع تنگناهای این بخش را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت گناباد را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: توسعته کمی و کیفی ورزش بانوان باید مورد عنایت خاص مسوولان ذیربط قرار گیرد و با توجه به نقش آفرینی زنان در خانواده باید هر چه بیشتر در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی گفت: مردمی شدن ورزش و جلب مشارکت خیران در اجرای طرح‌ها و برگزاری مراسم مختلف ورزشی در این شهرستان مورد توجه خاص قرار دارد و بسیاری از طرح‌های این بخش با مشارکت خیران در دست اجراست.

قربانی افزود: خانه جوان گناباد با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

نشست تخصصی ورزش بانوان شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی با حضور روسای ادارات ورزش و جوانان و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌های گناباد، بجستان، خواف، مه ولات، رشتخوار و تربت حیدریه به مدت یک روز در گناباد برگزار شد.

چهار هزار و ۵۰۰ ورزشکار در قالب ۲۸ هیات ورزشی در شهرستان گناباد سازماندهی شده و فعالند و بانوان ورزشکار نیز در ۱۵ رشته ورزشی فعالیت دارند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 464558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha