چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
۰ نفر

Celera ۵۰۰L که خیلی‌ها عقیده دارند می‌تواند انقلابی در دنیای تاکسی‌های پرنده به‌وجود آورد به‌تازگی پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته است.

Celera ۵۰۰L

به گزارش همشهری، طی چند سال گذشته، تقریبا هیچ‌کس گزارشی در مورد ماشین پرنده و مرموزی که می‌تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند و به اسم Otto Aviation Celera ۵۰۰L شناخته می‌شود، ارائه نداده است. حتی کسی را نمی‌شناسیم که به‌دنبال اطلاعات جدیدی درباره این هواپیمای شهری مخفی یا شرکتی که آن را ساخته باشد. با این حال، براساس گزارش‌های دسته اول و تصاویری که مشاهده شده، می‌توان گفت که این ماشین پرنده عجیب و غریب که شبیه گلوله تفنگ است با موفقیت پرواز کرده است.

فقط کافی است که بدانید، این هواپیما همه‌چیز را درباره مفاهیم سنتی، اقتصادهای تجاری و سفرهای شخصی هوایی دچار تحول می‌کند. چندی پیش خبر پرواز هواپیما در نزدیکی ویکتورویل شنیده شد. چند روز بعد، تصاویر واقعی از هواپیمایی غیرقابل توصیف که با یک هواپیمای شکاری دو ملخه پرواز می‌کرد منتشر شد. هنوز مشخص نیست که این نخستین پرواز واقعی هواپیما بوده است یا نه، اما این نخستین پروازی است که ما و دیگران درباره آن صحبت می‌کنیم و درباره آن اطلاعاتی وجود دارد. با توجه به ظاهر منحصر به فرد این هواپیما و فرودگاه تجاری آن، تصور اینکه مدت زمان قابل توجهی پرواز کرده باشد، بدون اینکه کسی متوجه شود، بسیار سخت است.

اکنون سؤال این است که شرکت Otto Aviation چه موقع در مورد این هواپیما می‌خواهد سخن بگوید. معمولاً نخستین پروازهای موفقیت‌آمیز باید با افتخار تبلیغ شوند. این نوع پروازها می‌تواند به اعتبار تیم پروژه که به شکلی خستگی‌ناپذیر فعالیت کرده‌اند بیفزاید. اما به‌نظر می‌رسد این تلاش‌ها به سیاق پروژه‌های نظامی مخفی مانده و شباهتی به یک پروژه حمل‌ونقل شهری هوایی ندارد.
امید می‌رود که این هواپیمای بسیار جذاب و افرادی که آن را ساخته‌اند، به‌زودی از سایه بیرون بیایند، اما صرف‌نظر از این موضوع، وسیله حمل‌ونقل شهری Celera ۵۰۰L اکنون می‌تواند به‌عنوان یک ماشین پرنده واقعی معرفی شود.

در ژانویه ۲۰۱۹تصاویری از پیشران Celera ۵۰۰L که کد شهری N۸۱۸WM آمریکا را روی خود ثبت کرده بود دیده شد. این تصاویر پیشران را در وضعیتی به‌مراتب بالغ‌تر از آنچه در گذشته دیده بودیم نشان می‌داد. اکنون این هواپیما دارای پروانه‌هایی در نوک هر دو بال است، اما مشخص نیست که آیا بال‌ها جدید هستند یا نه. این هواپیما همچنین به جای اسپینر آیرودینامیکی روی توپی پروانه، دارای یک پروانه سیاه است. همچنین نماهای بسیار بهتری از تجهیزات فرود ذوزنقه شکل آن دیده می‌شود. علاوه بر این، در مقایسه با تصاویر اولیه، این پرنده دارای پوشش‌های شفافی است که در قسمت بالای موتور تعبیه شده است و هرکدام دارای یک ورودی هوای بزرگ و یک درگاه اگزوز هستند.

تاکسی سریع‌السیر Celera ۵۰۰L در فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی هنگامی که اسکات‌هاو، خلبان و عکاس ناسا در ‌ماه می‌۲۰۱۹با آن به‌صورت آزمایشی پرواز می‌کرد، مورد توجه قرار گرفت. این اتفاق بیانگر این موضوع بود که نخستین پرواز این هواپیما به‌زودی انجام خواهد شد. صرف‌نظر از آنچه مشاهده می‌شود، هنوز اطلاعات محدودی در مورد مشخصات هواپیما یا حتی شرکت Otto Aviation Group که سازنده آن است وجود دارد. این شرکت حدود یک دهه است که تقریباً مخفیانه روی این پروژه فعالیت می‌کند. در آوریل ۲۰۱۹، به این شرکت در مورد تمدید اجاره‌نامه‌اش در فرودگاه لجستیک کالیفرنیای جنوبی اخطار داده شد. همچنین اسناد ثبت اختراع نشان‌دهنده این موضوع است که به‌خاطر برخی مشکلات، پیشنهاد شده این شرکت عملکردش را در سفرهای هوایی بهبود بخشد.

در یکی از اسناد ثبت اختراع آمده است: چنین سیستم حمل‌ونقلی نیاز به یک هواپیمای منحصر به فرد دارد. این پرنده باید توانایی پرواز از فرودگاه‌های موجود را داشته باشد. هزینه‌های عملیات این ماشین پرنده ترجیحا باید کمتر از هزینه‌های فعلی باشد و توانایی رقابت با ایرلاین‌های تجاری را داشته باشد. همچنین سرعت آن بیشتر از سرعت هواپیماهای تجاری فعلی باشد و تعداد بیشتری مسافر و چمدان را حمل کند. علاوه بر آن باید بتواند آسایش مسافران را در مقایسه با هواپیماهای تجاری به نحو بهتری فراهم کند و توانایی پرواز در هر شرایط آب و هوایی را داشته باشد. همچنین نگهداری این هواپیما باید آسان باشد و فقط به یک خلبان نیاز داشته باشد.

کد خبر 464497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha