مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: اردکان با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شود و مستندسازی در این راستا باید صورت بگیرد.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رقیه دوست فاطمی‌ها در آیین افتتاح میدان و دیوار کتاب در اردکان  که مزین به اشعار آیت‌الله بهجتی شده، افزود: مسئولان این شهرستان به بحث کتاب و کتابخوانی اهمیت می دهند و این نکته حایز اهمیتی است.

وی با تمجید از افتتاح میدان و دیوار کتاب در اردکان اضافه کرد: شنیدن نوای کتاب درسطح شهر لذت بخش است و انتظار می رود هر ماه معرفی کتاب در این محل انجام شود.

شهردار اردکان نیز با بیان اینکه میدانی چند منظوره طراحی شده که مختص برگزاری جشن‌ها، نمایشگاه‌ها و پیست اسکیت و ... است، اظهار داشت: کاربری دیگر این مکان، توسعه زیرساخت فرهنگ کتاب وکتابخوانی است.

اباذر غفوری ادامه داد: دیوار کتابی دراین محل طراحی شده که مردم روزانه می توانند به کتابخانه آن مراجعه و در این فضای دلنشین کتاب بخوانند و کتاب‌های اضافه خانه خود را به این محل بیاورند تا با نام خودشان، دیگران نیز از این کتاب‌ها بهره ببرند.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجمن کتابخانه شهرستان اردکان جمعه‌های آخر هر ماه با حضور کتابخوانان، برنامه کتابخوانی در این فضا برگزار می‌شود.

غفوری یکی از رویکردهای شهرداری و شورای اسلامی شهراردکان را اولویت دادن به کتاب و کتابخوانی دانست و یادآورشد: راه اندازی کتابخانه سیار نیز از ملزومات اردکان است که باید مردم محلات و روستاها ازآن بهره مندشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان هم درادامه هر اقدامی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مبارک دانست و اظهارداشت: اردکان با همکاری مسئولان می تواند به پایتخت کتاب ایران تبدیل شود و باید نواقص موجود در این زمینه کاهش یابد.

محمدجواد شاکر راه اندازی کتابخانه مرکزی با منابع متعدد را را برای تقویت فرهنگ کتابخوانی درشهرستان خواستار شد.

همچنین  در این آیین به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و جمع دیگری از مسئولان شهرستان، نمایشگاه و فروشگاه کتاب در اردکان افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش ازپنج هزار جلد کتاب با ۱۵۰۰ عنوان در موضوعات ادبیات، دفاع مقدس، تاریخی، مذهبی، طراحی، پزشکی، علمی، رمان، کودک و نوجوان با تخفیف ۱۰ تا ۵۰ درصد در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به مطالعه قرار داده‌شده است.

این نمایشگاه توسط انتشارات گل بیتا و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان تا ۲۲ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ عصر تا ۱۰ شب در محل نگارخانه شفق واقع در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای اردکان دایر است.

۲۳ تا ۳۰ آبان هفته کتاب و کتابخوانی است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.  

کد خبر 464434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha