جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اداره کل هواشناسی لرستان گفت: تندبادی با سرعت ‪ 108‬کیلومتر در ساعت بامداد جمعه 24 اسفند شهرهای مختلف استان را درنوردید.

به گزارش ایرنا علیرضا غلام‌پور افزود: در این مدت سرعت وزش باد در شهرستان‌های خرم‌آباد و دلفان 108 کیلومتر در ساعت بوده است.

وی اظهارداشت: همچنین سرعت وزش باد در شهرستان‌های بروجرد، کوهدشت و دورود ‪ ،۹۰‬سلسله ‪ ،۷۲‬الیگودرز ‪ ۶۱‬و پلدختر ‪ ۶۸‬کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی نفوذ سامانه کم فشار دینامیکی بر روی منطقه از سمت غرب و جنوب غرب کشور و نبود رطوبت در هوا را علت وزش تندباد شدید در منطقه ذکر کرد.

معاون اداره کل هواشناسی لرستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته خرم‌آباد با ‪ 4.6‬و ازنا با ‪ ۴‬میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

غلام‌پور گفت: در این مدت شهرستان‌های ازنا با دو و پلدختر با ‪ ۲۴‬درجه سانتگیراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده است.

رییس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه لرستان گفت: بر اثر وقوع این تندباد شدید خساراتی به بخش‌های مختلف تاسیسات زیربنایی، عمرانی شبکه‌های برق استان وارد شده است.

"رضا آریایی" با اشاره به اینکه تندباد همچنین موجب شکستگی شیشه‌ها و درختان در نقاط مختلف استان شده افزود: هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارات موجود از سوی شهرستان‌ها اعلام نشده است.

کد خبر 46442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز