قطع چند روزه دسترسی عمومی به اینترنت در مناطق مختلف کشور از جمله خراسان رضوی که زمان اتصال مجدد آن نیز هنوز نامشخص است، خدمات رسانی به خریداران اینترنت و فروش آن را از سوی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت با چالش مواجه کرده است.

اینترنت فضای مجازی پیام رسان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یکی از مشترکان مشهدی اینترنت ADSL   از این وضعیت گلایه و بیان کرد: مسئولان زمان برقراری اتصال اینترنت را اعلام نمی‌کنند لذا تکلیف شهروندانی که برای بهره‌گیری از خدمات اینترنت و فضای مجازی هزینه کرده‌اند با هدررفتن این هزینه که جمع کلی آن در سطح کشور مبلغ قابل توجهی است نامشخص است.

نصرالله ابراهیمی افزود: این شرایط در حالی است که هیچکس نیز پاسخگویی زیان مالی وارده به مردم و تعیین تکلیف آن نیست.

یکی دیگر از مشترکان اینترنت نیز در مشهد که خواست نامش ذکر نشود گفت: بخاطر قطع سراسری شبکه وب ظرف روزهای اخیر تاکنون ضرر زیادی به شهروندان و اقتصاد کشور وارد شده که همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: خسارت وارده به مشترکانی که اینترنت زماندار خریده‌اند و مهلت آن رو به اتمام می‌باشد را چه نهادی جبران می‌کند؟

مدیر یکی از شرکتهای عمده ارائه خدمات اینترنت (IPS) در مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: علت قطع سراسری اینترنت "مصالح ملی و نظام" اعلام شده که بطور قطع امری مهم است.

محمدصادق حیدری افزود: با وجود اینکه اعمال این شرایط و محدودیت ایجاد شده قابل درک است اما مشخص نیست زیانهای اقتصادی گسترده ناشی از قطع سراسری شبکه وب را برای کشور و شهروندان کدام نهاد جبران می‌کند.

وی ادامه داد: کار اصلی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، فروش اینترنت است و از هنگامی که دسترسی عمومی به اینترنت قطع شده میزان فروش آن نیز بطور چشمگیری کاهش یافته است. 

مدیر نمایندگی شرکت "صبا نت" گفت: چند روز پیش بلافاصله پس از قطع دسترسی گوشیهای تلفن همراه به اینترنت، بسیاری از مردم برای جبران این وضعیت به خرید ADSL روی آوردند که آن هم قطع شد.

وی افزود: این شرایط در مجموع فروش خدمات اتصال به اینترنت را به میزان قابل توجهی کاهش داده بطوری که برای شرکت ما به پنج درصد میزان فروش قبل از قطع اینترنت نزول کرده است.

"آسیا تک" یکی دیگر از شرکتهای ارائه خدمات اینترنت در خراسان رضوی در پاسخ تلفنی شهروندان با این شرکت اعلام می‌کند: مشکل اتصال به سرویسهای داخلی در حوزه اختیارات این شرکت نیست زیرا  در سطوح ملی و بین‌المللی مطرح است.

همچنین قطع ادامه‌دار دسترسی عمومی به شبکه وب منجر به لغو برگزاری "رویداد استارتاپ ویکند گردشگری پدیده شاندیز" شد که قرار بود امروز در مشهد افتتاح شود.

دست‌اندرکاران رویداد استارتاپ ویکند گردشگری پدیده شاندیز به اجبار برپایی این برنامه را به زمان دیگری که مشخص نیست موکول کردند.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان و مدیران استانی از مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه منع شده‌اند.

کد خبر 464395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha