مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا با اشاره به وجود ۱۱ پهنه آب‌بندان با ۲۰۰ هکتار مساحت در این شهرستان، بر استفاده از جاذبه‌های طبیعی آنها در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری تاکید کرد.

آب بندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا‏، کامبیز لقمانی مقدم در جلسه ساماندهی آب‌بندان‌ها در فرمانداری آستارا اظهار کرد: اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری و آبزی‌پروری در آب بندان‌ها برنامه‌ریزی کنند تا بستر جذب مسافر، رونق تولید و اشتغال فراهم شود.

وی افزود: طبق شیوه‌نامه استاندار گیلان از سرمایه‌گذاری در اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری در آب بندان‌ها حمایت می‌شود و سرمایه‌گذاران برای راهنمایی و حمایت در خصوص نوع طرح ها، به اداره‌های متولی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: لایروبی دو آب بندان دمیرلیک و دربند با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال تا پایان بهمن ماه پایان خواهد یافت و بلافاصله آبگیری خواهند شد تا در سال آینده در تامین آب کشاورزی مشکلی نداشته باشیم.

معاون عمرانی فرماندار آستارا افزود: از آب بندان ها برای آبیاری ۷۵۰ هکتار اراضی کشاورزی و پرورش ماهی استفاده می شود و ظرفیت آب کشاورزی آستارا ۱۵میلیون متر مکعب است و باید به تجهیز چاه های عمیق اقدام و از روش های نوین آبیاری کشاورزی استفاده کنیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و هفت رشته رودخانه در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 464332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha