یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

اعضای سازمان مردم نهاد دوستداران آوای طبیعت اکباتان برای اولین بار پویش مردمی کاشت گیاهان مقاوم دربرابر کم آبی را در شهرک اکباتان راه اندازی کرده‌اند.

درختکاری - اکباتان

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: نماینده نهاد مردمی دوستداران آوای طبیعت استان تهران از کاشت ۲۰۰ بذر بادام تلخ در این شهرک خبر می دهد و می گوید: «متاسفانه بخش مهمی ازفضای سبز  کمربندی شهرک اکباتان به دلیل بی آبی خشک شده است. این موضوع باعث شد تا به فکر کاشت گیاهانی باشیم که به آب کمی نیاز داشته  و در شرایط جوی پایتخت سازگارتر باشند. گیاه بادام تلخ نمونه خوبی است چون این گیاه علاوه برتولید اکسیژن و پوشش سبز زیبا در برابر کم آبی و آفات مقاوم است. »

زهرا نیلی به  کاشت بیش از ۳۰۰ اصله نهال توسط اعضای مردمی این نهاد در شهرک اکباتان اشاره می کند وادامه می دهد: «از ابتدای سال بیش از ۳۰۰ نهال در شهرک اکباتان کاشته ایم اما مهمترین هدف ما علاوه برکاشت نهال توجه به نگاه داشت گیاه است. نکته ای که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود. در طول سال به بهانه ها و مناسبت های  مختلف نهال و بذر می کاریم ولی چون  به آبرسانی و نگهداشت آن توجه نمی شود این کار عملا سودی برای فضای سبز ندارد. ما در نهاد مردمی دوستداران آوای طبیعت علاوه بر پویش کاشت گیاهان مقاوم در برابر کم آبی پویش آبیاری و پاکسازی پی درپی محل کاشت گیاه و آبیاری قطره ای را راه انداخته ایم که درحال حاضر در مدرسه های شهید عموئیان و آیین تربیت در حال انجام است. »

 طرح پویش مردمی کاشت گیاهان مقاوم دربرابرکم آبی به صورت پایلوت در شهرک اکباتان انجام شده است و اگر نتیجه خوبی داشته باشد به طور گسترده در سطح منطقه ۵ اجراخواهد شد.

کد خبر 464184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha