مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه راه حل مشکلات اقتصادی ایجاد هرج و مرج نیست گفت: هرج و مرج و آشوب نه تنها مسائل اقتصادی را حل نمی‌کند بلکه امنیت ما را هم سلب خواهد کرد.

حبیب‌الله شعبانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری اظهار کرد: در دنیا هر مکتبی شاخصه‌هایی دارد و برای اینکه جامعه‌ای مقید به اسلامی شود نیز شاخصه‌هایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه جوامع در دنیا ویژگی، اندیشه و تفکرات و مکتبی برای خود دارند گفت: اگر تفکرات اسلامی محقق شود یعنی قید اسلامی بودن جاری شود یکی از ویژگی‌های آن تحقق ولایت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جامعه اسلامی بدون ولایت بی‌معناست و تحقق مدینه فاضله بدون وجود امام معصوم امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: جریان غدیر بیانگر این موضوع بود چون پیامبر گرامی اسلام به دنبال تحقق مدینه فاضله بود و برای اینکه این مدینه شکل گیرد واقعه غدیر مطرح شد اما حذف علی ابن ابیطالب(ع) باعث شد آن مدینه فاضله مورد هدف انبیا و اولیای الهی محقق نشود.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۲۵ سال وقتی امام علی(ع) وارد جامعه شد اتفاقاتی رخ داده بود بیان کرد: یکی از نکاتی که ایشان مورد توجه داشتند با وجود اینکه بعد این سال‌ها آن جامعه دیگر جامعه قبلی نبود، مبارزه با هرج و مرج بود.

شعبانی تاکید کرد: بعد از ۲۵ سال علی ابن ابیطالب(ع) دیگر نمی‌توانست با آن جامعه ارتباط برقرار کند و تغییراتی ایجاد شده بود اما مبارزه با هرج و مرج را بسیار مورد هدف قرار داده بودند.

وی عنوان کرد: بسیاری از شعارهای سیاسی که در آن روز بیان می‌کردند و به عنوان هرج و مرج  مطرح بود، امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه در تقابل با این تفکرات صحبت‌هایی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید به اینکه ایشان تفکری که صریح هرج و مرج را مطرح نمی‌کرد اما عملکردش موجب هرج و مرج می‌شد را در نهج‌البلاغه بیان کرده‌اند گفت: در این کتاب در سیره امیرالمومنین(ع) جامعه اسلامی چهار یا پنج ساله شکل گرفته که یکی از نکات اساسی مورد توجه آن نظم عمومی است.

وی با بیان اینکه ایشان در نهج‌البلاغه توجه به نظم عمومی دارند و اینکه برخی به بهانه‌های واهی هرج و مرج را در جامعه ایجاد نکنند خاطرنشان کرد: اوایل وقتی امیرالمومنین(ع) به عنوان خلیفه انتخاب شد و به مدینه و بعد به کوفه برای حکومت رفت اولین اقدام ایشان در این شهر این بود که جلوی هرج و مرج را بگیرد.

شعبانی با بیان اینکه وقتی نظم در جامعه نباشد نه امنیت درست می‌شود و نه اقتصاد و کشور راه پیشرفت خواهد داشت گفت: اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داده است و مردم نیز ناراحتی‌هایی از برخی مسائل دارند، راهش هرج و مرج و آشوب نیست چراکه نه تنها مسائل اقتصادی را حل نمی‌کند بلکه امنیت ما را هم سلب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راهکار عقلایی این نیست که برای اینکه مشکلی را حل کنیم مشکل دیگری را هم ایجاد کنیم افزود: یکی از وصیت‌نامه‌های امیرالمومنین(ع) نظم عمومی است، ایشان وقتی به کوفه آمدند نیروی انتظامی را با عنوان شرطه‌الخمیس برای محافظت در شهر و نظم و امنیت ایجاد کردند تا گروهی باعث اغتشاش نشوند و امنیت عمومی را سلب نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه وجود نیروهای امنیتی یکی از شاخصه‌های نظام اسلامی است و جامعه‌ای بدون نظم توسعه پیدا نخواهد کرد بیان کرد: در مبانی دینی بیان شده که امنیت در راس نعمت‌های جامعه اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نعمتی بالاتر از امنیت برای جامعه اسلامی وجود ندارد گفت: از نیروی انتظامی به دلیل دغدغه‌ای که نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 464183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha