سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه پذیرفته نیست کسی به بهانه گرانی بنزین اقدام به گران فروشی کند، گفت: مجموعه مدیریت بازرسی اصناف با شدت با تخلفات گران فروشی برخورد خواهد کرد.

بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه بعد از اعلام رسمی افزایش نرخ بیزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه، بازرسی اصناف اصفهان از صبح همان روز به حالت آماده باش درآمد، اظهار کرد: در همان ساعات نخست روز جمعه تمام بازرسان اتاق اصناف بازرسی‌های

خود را از واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌ها، کله پزی‌ها و ... آغاز کردند.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تاکنون بازرسی‌ها به صورت مداوم در حال انجام است، افزود: ۸۷ بازرس ثابت، ۲۴۲ بازرس افتخاری و در مجموع ۳۲۹ بازرس در سطح عرضه بعد از افزایش قیمت بنزین بر وضعیت بازار نظارت می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان توضیح داد: بازرسان افتخاری به عنوان مشتری صوری اقدام به خرید می‌کنند و در صورت هرگونه تخلف اقدام به اعمال قانون کرده و پرونده تخلفات به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به آمارهای بازرسی اصناف طی روزهای شنبه و یکشنبه، گفت: در مجموع ۱۲۵۳ بازرسی در اصفهان انجام شده که از این تعداد ۴۰ فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته محمدی فشارکی، ارزش ریالی این پرونده‌ها ۵۸ میلیون و ۸۳۶ هزار ۸۴۰ ریال است، همچنین در این ۴۰ پرونده رتبه اول با ۱۸ مورد مربوط به گران فروشی، رتبه دوم با ۱۵ مورد تخلف مربوط به عدم درج قیمت و سپس عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بازار دیگر کششی برای گران فروشی مغازه داران ندارد، تصریح کرد: با توجه به رکود حاکم بر بازار بسیاری از واحدهای صنفی اکنون حاضر هستند، کالاهای خود را با قیمت کمتر عرضه کنند تا مردم تمایل به خرید داشته باشند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در خصوص تأثیر افزایش نرخ بنزین بر کالاهای اساسی و غیراساسی، گفت: سهمیه حمل و نقل کالاهای مختلف به میزان کافی در نظر گرفته شده و افزایش نرخ و سهمیه بندی بنزین با کار کارشناسی بسیاری دقیقی انجام شده است

وی با تاکید بر اینکه پذیرفته نیست که کسی به بهانه گرانی بنزین اقدام به گران فروشی کند، تصریح کرد: مجموعه مدیریت بازرس اصناف با شدت با تخلفات گران فروشی برخورد خواهد کرد، چراکه بنا بر دستور ستاد تنظیم بازار کشور، هیچ کالایی از جمله اساسی و غیراساسی مجوز افزایش قیمت ندارد

مگر اینکه تولیدکننده استدلال‌هایی به ستاد تنظیم بازار استان و کشور ارائه دهد تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

محمدی فشارکی تاکید کرد: بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار کشور حتی کالاهایی که قبل از مصوبه افزایش نرخ بنزین اجازه بالا بردن قیمت‌های خود را گرفته بودند، اگر عملیاتی نکرده باشند اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی همچنین در خصوص تعطیلی بازارهای اصفهان در روز گذشته، گفت: در سطح شهر مغازه‌ها باز هستند و هیچ یک از متصدیان واحدهای صنفی به عنوان اعتراض و اعتصاب مغازه‌های خود را تعطیل نکرده‌اند، بلکه آنها دغدغه تأمین امنیت خود را دارند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: به طور قطع از امروز تمام بازارهای اصفهان باز خواهد بود و امنیت بازار از سوی مجموعه‌های امنیتی و انتظامی برقرار خواهد بود.

کد خبر 464050

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha