رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی درباره پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت که پرونده آن سال گذشته بسته شده است و دیگر امکان نام‌نویسی متقاضیان وجود ندارد، اما از تداوم امکان برخورداری فرزندان ایثارگران از کسر خدمت خبر داد.

سرباز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در پایان سال ۱۳۹۷ به اتمام رسید. بر این اساس، غایبان تا پایان سال ۱۳۹۷ در هر جایگاهی که قرار داشتند، می‌توانستند با پرداخت جریمه غیبت، برگه معافیت دریافت کنند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده بیش از ۵۸۰ هزار نفر برای پرداخت جریمه غیبت خود نام‌نویسی کردند و پرونده این طرح که مصوب مجلس شورای اسلامی بود، بسته شد. 

سردار مهری در مورد طرح کسر خدمت فرزندان ایثارگران نیز بیان کرد: برابر قانون، یک فرزند از فرزندان افرادی که ۳۰ ماه در مناطق عملیاتی در ۸ سال دفاع مقدس خدمت کرده یا ۲۵ درصد جانبازی - حتی در دوران بعد از دفاع مقدس - دارند و همچنین افرادی که ۲۴ ماه سابقه آزادگی دارند، از خدمت سربازی معاف می‌شود.

وی افزود: چنانچه این افراد غیبت نداشته باشند و والدین آنها بتوانند مدارک مرتبط به ایثارگری خود را ارائه دهند، به ازای هر یک درصد جانبازی ۱۲ روز، هر یک ماه خدمت در جبهه و مناطق عملیاتی ۱۲ روز و به ازای هر ماه اسارت ۱۲ روز از کسر خدمت برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: در برخی موارد شرایط تلفیقی نیز وجود دارد. به عنوان نمونه، ممکن است فردی ۲۰ ماه حضور در جبهه و ۱۰ درصد جانبازی داشته باشد که این شرایط با یکدیگر تلفیق و کارت معافیت برای برای فرزندشان صادر می‌شود. چنانچه والدین فرد مشمول کمتر از ۲۰ ماه حضور در جبهه و کمتر از ۱۰ درصد جانبازی داشته باشند، وی از کسر خدمت برخوردار می‌شود.

سردار مهری ادامه داد: افرادی که والدین‌شان ایثارگر هستند، هر زمان برای سربازی اقدام کردند، می‌توانند برای برخورداری از این طرح نام‌نویسی کنند. این افراد باید مشغول خدمت سربازی شوند تا کسر خدمت آنها لحاظ شود. البته افرادی که شرط ۳۰ ماه خدمت در مناطق جنگی را داشته باشند، قبل از این‌که به خدمت سربازی بروند باید درخواست خود را برای بهره‌مندی از این طرح با حضور در دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ ارائه دهند.

کد خبر 464049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha