دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

در حالی‌که انتظار می‌رود طراحی گلکسی S۱۱ با گلکسی نوت ۱۰ تفاوت چندانی نداشته باشد، ظاهرا بخش دوربین پرچم‌دار بعدی کهکشانی‌های سری S قرار است جهشی چشم‌گیر داشته باشد.

گلکسی اس 11

به گزارش همشهری آنلاین؛  سنسور اصلی دوربین گلکسی S۱۱ از رزولوشن بالاتری بهره خواهد برد، دیافراگم سطح تغییر بیشتری خواهد داشت، به سنسورهای ToF اضافی مجهز خواهد شد و قدرت بزرگنمایی آن بیشتر خواهد بود. البته این ویژگی‌ها در دوربین سایر گوشی‌های هوشمند نیز یافت می‌شود و ممکن است چندان هم جدید به نظر نرسند. اما سامسونگ با استفاده از نسل جدید سنسورهای خود، قصد دارد بین گلکسی S۱۱ و نسل‌های قبلی، تفاوتی اساسی ایجاد کند.

سنسورهای ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ با بهره‌گیری از حالت تجمیع پیکسلی، اطلاعات مربوط به رنگ و روشنایی هر ۴ پیکسل را در یک پیکسل جمع‌آوری می‌کنند و خروجی نهایی آن‌ها تصاویر ۱۶ و ۲۷ مگاپیکسلی است. این فناوری با وجود کاهش حجم عکس‌های نهایی، اغلب به دوربین اصلی کمک می‌کند تا با استفاده از الگوریتم‌های خاصی، از کاهش سایز پیکسل‌ها جلوگیری کند. یکی از اولین گوشی‌های هوشمندی که از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می‌کند، می‌ نوت ۱۰ شیائومی است که اواخر هفته گذشته رونمایی شد.

شرکت چینی این سنسور را برای گوشی جدید خود شخصی سازی نموده است که در نتیجه آن، جزئیات تصاویر در هنگام بزرگنمایی‌های بسیار زیاد نیز حفظ می‌شود. در مقام مقایسه، گفته می‌شود این دقت برابر با دقتی است که هواوی P۳۰ پرو با زوم پریسکوپ ۵x خود به آن دست‌ یافته است. این سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی قرار است در گلکسی S۱۱ نیز به کار گرفته شود. با توجه به این که سنسور مذکور توسط خود سامسونگ توسعه یافته؛ در نتیجه، هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار دوربین در نسل بعدی گلکسی S بهتر از محصول شیائومی خواهد بود.

منبع: phone arena

کد خبر 463964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha