چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل به عنوان بخشی از مسابقه‌ای به مناسبت سال بین‌‌المللی سیب‌زمینی به دنبال عکاسانی است که "روح سیب‌زمینی را در تصاوبر ثبت کنند"

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، فائو، (FAO) از عکاسان دعوت کرده است که عکس‌های خود را برای مسابقه‌ای که به افتخار این ریشه خوراکی و نقش آن در مقابله با گرسنگی ترتیب داده شده است، بفرستند.

نبامبی لوتالادیو کارشناس ریشه‌ها و غده‌های خوراکی در فائو در این باره گفت: "عکاسانی که به جستجوی دنیای سیب‌زمینی بپردازند، موضوعات فراوانی را خواهند یافت."

این مسابقه بخشی از رویدادهایی است که به مناسبت سال بین‌‌المللی سیب‌زمینی برگزار می‌شود و بر اساس بیانیه فائو به افزایش آگاهی جهانی در مورد نقش کلیدی سیب‌زمینی در کشاورزی، اقتصاد و امنیت غذایی کمک خواهد کرد.

این سازمان مستقر در رم در این بیانیه می‌گوید ترویج سیستم‌های بهبودیافته بر اساس سیب‌زمینی به دستیابی به اهداف توسعه هزاره یاری خواهد رساند.

فائو در این بیانیه از عکاسان خواسته است "روح سال بین‌المللی سیب‌زمینی را در تصاویری که تنوع زیستی، کشت، فرآوری، دادوستد، بازاریابی و مصرف سیب‌زمینی را نشان می‌دهد، ثبت کنند."

سیب‌زمینی پس از برنج، گندم و ذرت چهارمین محصول غذایی کشاورزی در جهان است و تولید سالانه آن در بیش از 100 کشور جهان در هر سال بیش از 300 میلیون تن است.

این مسابقه که حامی مالی آن شرکت دوربین‌‌سازی ژاپنی نیکون است، دارای رده‌های جداگانه‌ای برای عکاسان آماتور و حرفه‌ای است و ارزش جوایز آن به 11000 دلار بالغ می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس‌ مراجعه ‌کنید:

کد خبر 46396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز