مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: قبل از آغاز بارندگی‌ها برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی درقم تدابیر لازم اندیشیده شده‌است.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید محسن میرهادی درحاشیه جلسه ستاد تسهیلات زائران بیان کرد: دراین راستا ۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب از انهار اصلی شهر قم لایروبی شده و ۲۳ مورد بازدید فنی از مناطق هشت گانه شهری انجام شده است.وی اضافه کرد: درطرح زمستانی شهرداری قم، برنامه ریزی‌های و اقدامات انجام شده در راستای مقابله با بارش‌های احتمالی برف و باران با رویکرد پیشگیرانه و اجرای مانور عملیاتی ماشین آلات مکانیزه سبک و سنگین موتوری شهرداری قم درحال می‌باشد.

میرهادی ادامه داد: اکیپ‌های کارشناسی پنجنفره درسطح مناطق از نحوه آماده سازی ماشین آلات و تجهیزات زمستانی مناطق، آسیب شناسی و نواقص سنوات گذشته جهت رفع اشکال و ایرادات در حال رفع و بهبود است.وی افزود: برای تدبیر و مقابله با برف و بارانهای احتمالی، ۲۷۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین مکانیزه عمرانی و خدمات شهری ساماندهی شده‌اند.

وی عنوان کرد: ۴ دستگاه ماشین آلات نمک پاشی برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ایجاد گره‌های کور ترافیکی در مناطق مختلف شهری درحالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.میرهادی گفت: همچنین ۹ دستگاه الکتروپمپ و ۹ دستگاه تانکر مکنده نیز برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از بارش برف و باران نیز درسطح شهر قم سامان یافته‌اند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰ تن شن در سایت زمستانی و مناطق مرکزی شهر قم برای استفاده در صورت نیاز پیش بینی شده‌است.وی ادامه داد: ۲۳۴ عدد مخازن شن و نمک در محوطه پیرامون سطوح شیب‌دار، زیرگذرها و روگذرها قم پیش بینی شده‌است.

وی اضافه کرد:۹۰۰ حلقه چاه جذبی نیز برای مقابله با سیلاب و روان آبهای سطح شهر آماده استفاده و بهره‌برداری می‌باشد.میرهادی در پایان عنوان کرد: ۳ هزار تن از نیروهای شهرداری قم برای اجرای عملیات زمستانی شهرداری قم درآماده باش کامل قرار دارند.بارش باران از بامداد امروز در قم آغاز شده و که براساس اعلام هواشناسی ، بارش باران در قم و برف در مناطق کوهستانی این استان تا فردا ادامه خواهد داشت.

کد خبر 463886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha