رییس انجمن جایگاه‌داران استان اصفهان گفت: لازم است انتظارات و خواسته‌های صنفی این جایگاه‌داران در طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

جایگاه سوخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان کامران گفت: مهمترین خواسته‌ها و انتظارات صنفی جایگاه‌داران سوخت می‌توان به اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸، تخصیص تسهیلات مالی و پرداخت حق تبخیر است.

وی با بیان این که با بالا رفتن قیمت بنزین، هزینه‌های مترتب بر آن برای جایگاه‌داران سوخت افزایش می‌یابد، تصریح کرد: میزان کارمزد جایگاه‌ها در زمان حاضر و در ازای خدمات ارائه شده، کم می‌باشد و پاسخگوی مشکلات نیست.

کامران با اشاره به این که اجرای تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ یکی از خواسته‌های صنفی جایگاه‌داران است، افزود: بر این اساس مقرر است که حقوق جایگاه‌داران از محل درصدی از قیمت فرآورده‌های سوختی و دریافت از مصرف کننده تامین شود تا آنها وابستگی به دولت نداشته باشند.

وی با بیان این که با توجه به بیشتر شدن قیمت بنزین آزاد، میزان کارمزد هم باید افزایش یابد، بیان کرد: در زمان حاضر حقوق جایگاه‌داران به صورت رقم ثابت و از طرف دولت پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که در صورت بیشتر شدن نرخ بنزین آزاد، مبلغ تنخواه جایگاه‌ها افزایش می‌یابد، اظهارداشت: این افزایش باید از روش‌هایی مانند دریافت تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار مالی با بهره پایین تامین شود.

رییس انجمن جایگاه داران اصفهان تاکید کرد: لازم است برای تامین مالی مورد نیاز جایگاه‌ها باید هماهنگی‌های لازم با بانک‌ها صورت گیرد تا خط اعتباری ویژه برای آن تخصیص یابد.

کامران یکی دیگر از مشکلات جایگاه‌داران را تبخیر فرآورده‌های سوختی ذکر و اضافه کرد: به ازای هر ۴۵ لیتر در هر ۱۰ هزار لیتر بنزین باید حق تبخیر به جایگاه داران پرداخت شود.

وی ادامه داد: امسال پولی برای این موضوع پرداخت نشده در حالی که لازم است این مبلغ جداگانه پرداخت شود.

رییس انجمن جایگاه‌داران اصفهان با بیان این که مدیریت هرچه بهتر و بیشتر مصرف بنزین باعث جلوگیری از قاچاق این سوخت می‌شود، گفت: الگوی مصرف بنزین و برنامه‌ریزی حمل و نقل در کشورمان نادرست می‌باشد و برای اصلاح آن باید اقدام‌های مدیریتی، فرهنگی و آموزشی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است کیفیت و زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی ارتقا یابد، افزود: این کار باعث تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای شخصی می‌شود.

روزانه حدود چهار میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و حدود ۲ میلیون لیتر بنزین معمولی در استان اصفهان مصرف می‌شود.

حدود ۲۷۰ جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و ۱۶۰ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیه‌بندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

کد خبر 463859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha