مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همزمان با تعیین نرخ جدید بنزین، ناظران تنظیم بازار استان کرمان به منظور هر گونه سوء استفاده و جلوگیری از رشد غیرقانونی قیمت اجناس و کالاها نظارت بر بازار را با ساز و کارهای لازم تشدید کرده‌اند.

ناظران بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اعضای ستاد تنظیم بازار استان کرمان نیز طی نشستی اضطراری پیرامون نظارت جدی تر بر بازار با هدف جلوگیری از هر گونه سوء استفاده تصمیم های لازم را اتخاذ کردند.

  • هرگونه افزایش قیمت در بازار کرمان لغو می‌شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: هرگونه افزایش قیمت در بازار کرمان که پیش از این مصوب شده لغو می‌شود و تمامی واحدهای تولیدی موظف به رعایت نرخ‌های تعیین شده هستند.

جعفر دهقان افزود: افزایش قیمت بنزین نباید روی دیگر کالاها تاثیر بگذارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: تخصیص سهمیه بنزین در برخی موارد ممکن است مورد توجه قرار نگرفته باشد که این موارد باید در کارگروه تنظیم بازار جمع بندی و به دولت شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجلس شورای اسلامی در حال کار کارشناسی روی سهمیه‌بندی بنزین است و موارد مغفول مانده در استان‌ها را باید به مسئولان کشوری و ارکان دولت برای تصمیم‌گیری اعلام کرد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و انجمن‌های مختلف در موارد حفظ قیمت ها استفاده شود و سازمان های نظارتی باید ضمن نظارت بر بازار تخلفات اقتصادی را پیگیری کنند.

دهقان افزود: زدن برچسب روی کالاها، نظارت کافی بر مراکز عمده خرید مورد توجه ویژه دستگاه های نظارتی استان کرمان قرار گیرد.

وی بیان کرد: خودروهای مسافربری درون شهری اسنپ و تپ سی از بنزین سهمیه‌ای استفاده می‌کنند اما هنوز سهمیه آنان پیش‌بینی نشده که این امر باید از طریق بخش حمل‌ونقل درون شهری شورای اسلامی شهر پیگیری و تصویب شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز مردم باید تامین شود گفت: استانداران سراسر کشور به صورت هفتگی جلسات تنظیم بازار را با حضور نماینده شرکت پخش فراورده نفتی و بازار و دادستانی برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت کشور و شرکت نفت نسبت تعیین سهمیه مناسب برای تاکسی های اینترنتی، وانت و ون ها تا پایان روز جاری اقدام کردند که اطلاع رسانی می شود.

دهقان افزود: مصارف گاز مایع مصرف خانوار توزیع سوخت نسبت به صادرات در اولویت قرار می‌گیرد.

  • گشت ویژه تعزیرات برای مقابله با گرانفروشی در کرمان فعال شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از فعالیت گشت‌های ویژه تعزیرات برای مقابله با گرانفروشی به بهانه افزایش قیمت سوخت در این استان خبر داد.

ارسلان میری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت های ویژه مقابله با گران فروشی از امروز در سراسر استان کرمان با هماهنگی سایر دستگاه های متولی مانند اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت فعال شده تا کار نظارت بر بازار دقیق اجرا شود.

وی ادامه داد: در این طرح قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم و حمل و نقل شهری و برون شهری برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان تاکید کرد: همچنین شعب ویژه ای با هماهنگی ضابطان برای رسیدگی پرونده متخلفان راه اندازی شده و در اسرع وقت پس از بررسی با قاطعیت اقدام به اعلام رای می کند.

وی با هشدار به سواستفاده کنندگان از شرایط موجود افزود: در این مرحله با افرادی که به بهانه افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین اقدام به گرانفروشی کنند، در رسیدگی و صدور رای بدون ارفاق و با شدت برخورد می شود.

میری بیان کرد: کالاها و خدماتی که از سوی مراجع قانونی مجوز دارند تنها مجاز به افزایش قیمت هستند و هیچ گرانفروشی به دلیل افزایش قیمت بنزین قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات ادارات صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارند تا شکایات مردمی را دریافت و رسیدگی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: این نهاد برای حمایت از حقوق مردم و مقابله با اخلالگران و سوء استفاده کنندگان بازار از شرایط پیش آمده با تمام توان و امکانات بسیج شده است.

  • مردم افزایش غیرقانونی قیمت‌ها را گزارش کنند

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: مردم در صورت مشاهده، افزایش غیرمجاز و غیرقانونی قیمت کالاها، موارد را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ این سازمان گزارش کنند و این سامانه به صورت ویژه مسائل بازار را رصد می‌کند.

مهدی حسینی‌نژاد  در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاسخگویی به سامانه ۱۲۴ طی این ایام از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب توسط بازرسان به صورت ویژه انجام و در مابقی ساعات شبانه روز به درخواست‌ها به‌صورت الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پس از افزایش قیمت بنزین از دو منظر تمهیداتی را برای بازار اندیشیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: افزایش قیمت بنزین بر روی پنج درصد از کالاها و خدمات از جمله حمل و نقل درون شهری به صورت مستقیم تاثیر دارد که افزایش نرخ این کالاها برعهده کارگروه تنظیم بازار گذارده شده و تاکنون تصمیمی برای افزایش قیمت این محصولات گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین بر ۹۵ درصد کالاها تاثیری ندارد و در صورتی که برخی افراد سودجو قصد افزایش نرخ این کالاها را به صورت غیرمجاز انجام دهند تیم‌های نظارتی و گشت‌های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان از طریق شماره ۱۲۴ و اداره‌کل تعزیرات حکومتی این استان از سامانه ۱۳۵، تخلفات بازار را به‌ صورت ویژه رسیدگی می‌کنند که با سوءاستفاده‌گران برخورد قانونی صورت گیرد.

  • هرگونه افزایش قیمت کالا در کرمان ممنوع اعلام شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی بر اساس تصمیم مسئولان کشوری ممنوع اعلام شده لذا افزایش قیمت روی این کالاها در استان اعمال نمی‌شود.

مهدی خواجویی در کارگروه تنظیم بازار استان کرمان افزود: تغییرات قیمت روی آژانس‌های مسافربری تاثیر می‌گذارد که این نرخ باید پس از بررسی مصوب شود اما افزایش قیمت روی مابقی کالاها اعمال نخواهد شد.

به گفته خواجویی نشستی فوق العاده روز جمعه همزمان با تغییر نرخ بنزین در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در مورد وضعیت بازار برگزار شد و کارگروه تنظیم بازار کشور مصوباتی در این حوزه داشت.

وی گقت : اعمال هرگونه افزایش قیمت در کالا و خدمات تا اطلاع ثانوی ممنوع باشد و تمامی دستگاه‌های مسئول برای پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها باید سخنگو تعیین کنند که با افراد غیر مطلع مصاحبه نشود.

خواجویی گفت : تمهیدات لازم از طرف استانداری کرمان برای رصد و پایش نرخ کالاهای اساسی و همچنین با شرکت‌های تعاونی کالا نشست‌هایی برای تامین کالا در شبکه بازار برگزار می‌شود.

وی افزود: اتحادیه اصناف طرح ویژه نظارت بر بازار را برای برخورد با افزایش قیمت در اولویت کاری خود قرار دهد و دستگاه‌های متولی گشت‌های مشترک برگزار کنند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان بر این باور است که بمنظور نظارت بهتر باید نشست‌های تنظیم بازار به صورت هفتگی برگزار شود و از شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کرمان در جهت آرامش بازار استفاده شود.

خواجویی گفت : بر اساس نظر کارگروه تنظیم بازار کشور با توجه به ذخایر مناسب ایران کارگروه تنظیم بازار نسبت به تزریق کالاهای اساسی به بازار فعالیت کنند که کمبودی در این زمینه نباشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تنظیم بازار به صورت مستمر در استان‌ها و شهرستان ها با حضور اتاق اصناف در خصوص ثبت قیمت‌ها گفت: نرخ ۱۰۰ قلم کالای اساسی رصد و نظارت می‌شود و دستگاه‌های نظارتی باید در بازار حضور داشته باشند.

خواجویی اضافه کرد : سعی کردیم گشت مشترک با تعزیرات حکومتی را در استان کرمان به مدت سه روز در هفته داشته باشیم و ۶ تیم بازرسی صبح‌ها و چهار تیم سازمان صمت عصرها در بازار حضور دارند.

کد خبر 463825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha