معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و همایش ایران و ایتالیا گفت: ۱۵ شی‌ء تاریخی منتخب از کاوش‌های باستان‌شناسی استان به این نمایشگاه ارسال و در موزه ملی ایران در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

شی تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین، علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۱۵ شی مذکور، آثار مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه تپه باستانی چلو است.

مستوفیان با اشاره به اینکه این اشیاء مربوط به عصر مفرغ و شامل جام پایه‌دار، کاسه، ظروف سنگی، سفال و... است، افزود: کاوش‌های مشترک ایران و ایتالیا با توجه به اهمیت باستانی این محوطه در سال ۹۰ و به مدت پنج سال منعقد شد.

وی عنوان کرد: محوطه تاریخی چلو در چهار کیلومتری شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم قرار دارد که در سال ۱۳۸۶ به شماره ۲۹۲۴۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: نمایشگاه ایران و ایتالیا با عنوان "۶۰ سال همکاری در میراث فرهنگی " از فردا یکشنبه ۲۶ آبان تا ۱۰ آذر ۱۳۹۸ از ساعت ۹ صبح در سالن همایش موزه ملی ایران برپا می‌شود.

کد خبر 463814
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha