استاندار خراسان شمالی صادرات را مسیری برای رونق تولید داخلی بیان کرد و گفت: سند توسعه صادرات خراسان شمالی به صورت نسخه اولیه طی یک هفته آینده تدوین شود.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  محمدعلی شجاعی در نشست با صادرکنندگان خراسان شمالی با اشاره به لزوم رفع نداشته‌های کشور و وجود آسیب‌هایی در درآمد و تراز صادرات غیرنفتی کشور اظهار کرد: حلقه‌های زنجیره صادرات در استان باید به یکدیگر متصل شوند و ورود به بازارهای کشورهای مختلف راهی برای رونق تولید است.

وی صادرات را دریچه‌ای بزرگ و نامتناهی برای تولید توصیف کرد و افزود: این کار به‌صرفه است و باید مسیر درست آن ایجاد شود.

استاندار خراسان شمالی در توضیح تغییر رئیس سابق اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: اگر این فرد عملکرد قابل قبولی داشت در جایگاه خود می‌ماند اما تغییر انجام شد، حال منتقدانی که در زمان گذشته مشکلات را از این فرد می‌دیدند باید حرکتی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای صادرات اقلامی همچون پیاز در استان زمان می گذاریم، تأکید کرد: تمام مقدمات صادرات پیاز به کشورهای خارجی در استان انجام شد اما ۶ میلیارد تومان برای سپرده مناقصه از سوی تاجران استان تأمین نشد.

شجاعی همچنین با تاکید بر اینکه باید جلسات به گره‌گشایی از مشکلات صادرکنندگان بینجامد افزود: تغییر و تحول در اتاق بازرگانی استان باید با حضور جوانان و افراد باتجربه برای رونق تجارت و بازرگانی استان محقق شود.

وی در ادامه با تعیین ضرب‌الاجلی برای تهیه سند توسعه صادرات استان به پیشنهاد یکی از صادرکنندگان خاطرنشان کرد: طی یک هفته نسخه اولیه این سند نوشته و ارائه شود و در آن تمام جوانب کار برای صادرات استان اعم از ظرفیت‌های استان و بسترهای کشورهای مورد تجارت آورده شود.

استاندار خراسان شمالی بر ایجاد ظرفیت‌های اشتغال در استان تأکید کرد و گفت: کار دولت ایجاد اشتغال نیست بلکه ایجاد زیرساخت و هموارسازی مسیر تولید اشتغال را پیگیری می‌کنیم.

وی تحریم‌ها را تنها بهانه‌ای برای کاهش صادرات بیان کرد و افزود: پیش از تحریم‌ها نیز در دهه‌های گذشته به جز نفت کالای دیگری صادر نمی‌کردیم و اکنون این مشکل پا برجاست و تحریم بهانه است.

شجاعی در انتهای این جلسه در پاسخ به انتقادات تعدادی از صادرکنندگان استان درباره زمان طولانی فرآیند تمدید و صدور کارت بازرگانی گفت: مقرر می‌شود تا کارت‌های بازرگانی در استان حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از تکمیل پرونده تمدید و برای نخستین صدور نیز پس از ۴۸ ساعت از گذراندن کلاس‌های آموزشی توسط متقاضی انجام شود.

کد خبر 463804

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha