تجمع خبرنگاران برای اعلام همبستگی با معاذ عمارنه، عکاس فلسطینی که در پی شلیک نیروهای نظامی اسرائیل چشم چپ خود را از دست داد، در جنوب قدس به خشونت کشیده شد و تعدادی از خبرنگاران، مصدوم و دو نفر بازداشت شدند.

همبستگي با معاذ عمارنه فلسطين

به گزرش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  این تجمع در بیت لحم در جنوب قدس اشغالی برای اعلام همبستگی با معاذ عمارنه عکاس فلسطینی ترتیب داده شده بود که جمعه گذشته در خلال پوشش درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر الخلیل در کرانه باختری با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست چشم چپ خود را از دست داده بود.

به گفته شاهدان عینی، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای تجمع یک‌شنبه ۲۶ آبان با هجوم به خبرنگاران و شلیک گاز اشک‌آور سعی داشتند جمعیت را متفرق کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، تجمع‌های اعتراضی در دیگر بخش‌های فلسطین از جمله نابلس نیز برگزار شد و معترضان خواهان محاکمه ارتش اسرائیل و سربازی شدند که به سمت معاذ عمارنه حین انجام پوشش خبری شلیک کرده است.

فلسطینی‌ها در حالی که عکس معاذ عمارنه را به دست داشتند، یک چشم خود را بسته بودند تا این گونه همبستگی خود را با این عکاس مجروح اعلام کنند.

به گزارش انجمن روزنامه نگاران فلسطینی، از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون خبرنگاران و عکاسان فلسطینی بیش از ۶۰۰ بار از سوی نظامیان اسرائیلی مورد هجوم قرار گرفته‌اند.

کد خبر 463758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha