رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور گفت: با توجه به گذشت ۸ ماه از سال، هیچ‌گونه اقدامی در خصوص اجرای مصوبه افزایش ۲۰ درصدی یارانه مراکز توانبخشی انجام نشده است.

معلولان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مجید بهروزی‌نیا اعلام کرد: ۲۵۰۰ مرکز توانبخشی غیردولتی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات توانبخشی به جامعه معلولان در قالب خدمات شبانه‌روزی، روزانه، ویزیت در منزل و مراقبت در منزل هستند و قسمت عمده پرداخت هزینه خدمات از محل یارانه مصوب هیأت دولت است.

بهروزی‌نیا گفت: این مصوبه بر اساس ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی از طرف سازمان بهزیستی کشور به مراکز توانبخشی پرداخت می‌ شود.

وی افزود: به دلیل بروز تورم شدید در سال گذشته و سال جاری و افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارکنان در شورای عالی کار، هزینه‌های سرباری شدیدی به مراکز توانبخشی تحمیل شده که به دلیل افزایش نیافتن یارانه مراکز طی امسال، از ابتدای سال مشکلات متعددی برای این مراکز به وجود آمده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان کشور گفت: با وجود این مشکلات و با توجه به تورم ۴۰ درصدی اعلامی از طرف سازمان آمار، مصوبه افزایش یارانه مرکز توانبخشی هیأت دولت در مورخ ۶ شهریور امسال تنها به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته است و با توجه به گذشت ۸ ماه از سال، اقدامی در خصوص اجرای این مصوبه و تأمین نقدینگی ردیف ۱۳۱۵۱۰ از طرف سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور صورت نگرفته است.

بهروزی‌نیا با بیان این که سازمان بهزیستی کشور اجرای مصوبه را منوط به تأمین اعتبار و نقدینگی کرده است، گفت: با توجه به مکاتبات متعدد و برگزاری جلسات حضوری با مسئولان ذی‌ربط، متأسفانه مشکلات مراکز توانبخشی در خصوص ترمیم یارانه همچنان حل‌نشده باقی مانده است.

کد خبر 463693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha