رئیس قوه قضائیه درباره آغاز اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل پس از آن بیانیه‌ای در پنج ماده خطاب به مسئولان قضایی صادر و بر لزوم نظارت دقیق بر محل هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین تاکید کرد.

رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه اجرای طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین موجب بروز برخی حوادث و نگرانی‌ها در جامعه شده، از مسئولان قضایی خواست به پنج نکته توجه و اهتمام نشان دهند.

در بیانیه رئیس قوه قضائیه آمده است: نسبت به پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه‌بندی و اعلام نرخ جدید بنزین که با استناد به تکالیف قانونی برای ایجاد هماهنگی در شورای اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب شد، فارغ از نظرات مختلف کارشناسی موجود پیرامون این طرح و شیوه اجرای آن که می‌توان در فضای دور از التهاب و غیرهیجانی به آن پرداخت، دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا به وظایف قانونی خود عمل کند.

در مقاطع مختلف حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی هر زمان به مردم اعتماد شده، پشتیبانی و حمایت آنها عامل اصلی اجرای تصمیم‌های مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. نظام، تجربه اجرای تصمیم‌های مشابه را داشته و در این مورد هم سخن گفتن با مردم و تشریح دلایل این تصمیم قبل و بعد از اجرا ضروری می‌نماید. لذا از طریق استانداران و مسئولان پیگیری نمایید تا دلایل این تصمیم به صورت شفاف برای مردم به ویژه اثرگذاران جامعه و نخبگان تبیین شود و دیدگاه‌های نخبگان و دلسوزان مورد توجه قرار گیرد.

به دادستان‌های محترم در سراسر کشور تاکید می‌شود ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هر گونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریان‌های ضدانقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدام‌های خرابکارانه در راستای خواست دشمنان امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.

سازمان بازرسی کل کشور موظف است ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه‌کرد درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین و ایفای وظایف دولت در جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، اجرای کامل تعهدهای دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری کند تا زمینه برای افزایش اعتماد مردم فراهم شود.

به معاون اول قوه قضائیه ماموریت داده می‌شود با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست و دعوت از مدیران ذیربط، نسبت به پیگیری موارد فوق و بررسی وضعیت حوزه‌های قضایی و گزارش‌های دریافتی و ارائه مشورت‌های لازم، به نحو مقتضی اقدام کنند.

کد خبر 463651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha