بیش از ۹۰۰ نفر در کانون‌های دیابت منطقه عضو شده‌اند و این نشان می‌دهد که استقبال ساکنان منطقه ۷ از کانون های دیابت رو به افزایش است.

خدمات دیابت

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: مدیر اداره ورزش و سلامت شهرداری منطقه ۷ در گفت‌وگو با خبرنگار ما در هفته دیابت گفت: «آشنایی شهروندان با علائم دیابت و راه‌های تشخیص و مراحل درمان، مهم‌ترین برنامه کانون‌های دیابت در منطقه است. ارائه خدمات مشاوره و تست قند و  خون  همچنین اجرای برنامه‌های ورزشی و دایر کردن کلاس‌های تغذیه سالم، برنامه‌های دیگری اند که اعضای کانون‌های دیابت می‌توانند در طول سال از آنها بهره‌مند شوند.»

به گفته «محمد حیدری» آگاه‌سازی مردم در کاهش تعداد دیابتی ها  مؤثر است: «این بیماری علائم خاصی ندارد و ممکن است فرد مبتلا پس از سال‌ها متوجه بیماری‌اش شود که گاهی دیر می‌شود. به شهروندان توصیه می‌کنیم که با انجام تست‌های منظم قند خون از ابتلا به این بیماری یا پیشرفت آن جلوگیری کنند.»

«حلقه آبی» نماد بیماری دیابت است و به همین دلیل هر سال در هفته دیابت، مبتلایان با استفاده از شال‌های آبی در بوستان‌ها دور هم حلقه می‌زنند و تلاش می‌کنند با برگزاری نشست‌های صمیمانه تجربه‌های خود را در اختیار سایر افراد قرار دهند.

دیابت یا بیماری قندخون را بیماری پنهان یا خاموش می‌گویند و به گفته معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت حدود ۸/۱۲‌درصد جمعیت بالای ۲۵ سال کلانشهر تهران مبتلا به این بیماری‌اند. دیابت اگر به موقع تشخیص داده نشود، عوارض جبران‌ناپذیری برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند.

کد خبر 463650

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha