سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه غیرعلنی امروز از حمایت مجلس از طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد و گفت: این طرح در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و به تایید سران قوه و رهبری رسیده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی پس از پایان جلسه غیرعلنی صبح امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: طرح سهمیه‌بندی سوخت بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده و پس از تایید سران سه قوه و رهبر معظم انقلاب امروز لازم‌الاجراست.

وی افزود: پیش از این هم مجلس شورای اسلامی در قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرای این طرح را تصویب کرده بود. منتها دولت در اجرای این طرح تاخیر داشت و امروز مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس ایرادهایی را که در شیوه اجرای این طرح وجود دارد بررسی و پیشنهادهای خود را برای رعایت رفاه حال مردم به دولت اعلام کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره نظارت بر اجرای طرح گفت: مقرر شد در واریز شدن درآمد حاصل از اجرای این قانون به حساب مردم نظارت لازم انجام شود و همچنین قوه قضائیه، دستگاه‌های نظارتی و کمیسیون‌های مربوط در مجلس شورای اسلامی بر تاثیر نداشتن افزایش قیمت بنزین به سایر کالاها نظارت کافی را داشته باشند.

عباسی در پاسخ به سئوالی به اعلام وصول استیضاح رئیس جمهوری یادآور شد: چنین مساله‌ای در جلسه امروز مطرح نشد و تنها ایرادهایی درباره شیوه اجرای طرح وجود دارد که از طرف همکاران مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت اما این طرح اجرا شده و همه مکلفند بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند.

سخنگوی هیات رئیسه با محتمل دانستن اصلاحاتی در این طرح افزود: امروز هیچ طرح دو یا سه فوریتی در هیات رئیسه اعلام وصول نشده و با توجه به بررسی همه جوانب و زوایای این طرح احتمال وصول طرح‌های دو و سه فوریتی در این موضوع مطرح نیست.

کد خبر 463609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha