مدیرکل محیط زیست تهران با اشاره به اینکه در یکی از دانشگاه‌ها اجساد حیوانات را بعد از آزمایش می‌سوزانند، گفت: این نهاد مجوزی برای اجسادسوزی جانوران آزمایشگاهی صادر نکرده است و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

حيوانات آزمايشگاهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید محمودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی، بوی بدی ایجاد می‌کند و این مسئله تهدیدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه هنوز مکانی برای جابجایی سایت زباله آرادکوه اعلام نشده است، گفت: دنبال تغییر و جابه‌جایی سایت زباله آرادکوه به صورت جدی هستیم ولی هنوز مکانی از سوی شهرداری تهران معرفی نشده است. مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه از تاسیسات دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران است که در کهریزک واقع شده است.

وی افزود: همچنین مکانی در جنوب تهران برای دفن پسماندهای صنعتی و بیمارستانی ویژه اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندسوزی در جنوب استان تهران را به شدت پیگیری می‌کنیم، گفت: تیم‌های شبانه را فعال کرده‌ایم تا پایان دی ماه همه مناطق در جنوب تهران را پایش خواهیم کرد.

محمودی ابراز داشت: در صورتی که در کارگاه‌ها پسماندسوزی شود با متولیان آن برخورد می‌کنیم. در این رابطه سیستم قضایی همکاری خوبی داشته و زمانی که درخواست مجوز ورود بخواهیم سریع همکاری می‌کند. این درحالیست که متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود افراد آتش‌سوزی کرده و در مکان‌ها پسماندها را رها می‌کنند.

  • صدور پروانه شکار در تهران متوقف شده است 

مدیرکل محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه مجوزهای پروانه شکار در تهران متوقف شده است، گفت: امسال پروانه‌ای صادر نکرده‌ایم و تا زمانی که اطلاعات دقیقی از زیستگاه‌ها و وضعیت پرندگان نداشته باشیم پروانه‌ای صادر نمی‌کنیم.

  • آمار کشفیات اسلحه در یک ماه برابر با ٦ ماه گذشته است

محمودی با تاکید بر اینکه آمار کشفیات اسلحه در یک ماه برابر با ٦ ماه گذشته است، گفت: از ابتدای آبان ماه تا کنون ٣٠ مورد اسلحه کشف شده و ٣٠ نفر شکارچی غیرمجاز نیز دستگیر شده است.

کد خبر 463546
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha