معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: شهرداری بیش از ۱۵۰ برنامه توسعه محله‌ای آماده کرده است اما هیچ کدام از آنها بدون مشارکت شهروندان موفق به اجرا نمی‌شود.

عبدالرضا گلپایگانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، عبدالرضا گلپایگانی در همایش بزرگداشت روز جهانی شهرسازی، گفت: در حال حاضر سازمان نوسازی شهرداری تهران در حال تهیه برنامه توسعه برای ۱۸۰ محله است. مقرر شده ما به محلات برویم و خواسته‌های ذی‌نفعان شهر را بشنویم و بر اساس خواست مردم و درک و استنباط آنها به سمت بهبود وضعیت محله‌ها پیش برویم. در حال حاضر برای ۱۵۰ محله این برنامه تهیه شده و طرح توسعه ۱۰۰ محله هم در ستاد بازآفرینی تصویب شده است.

وی افزود: برای رسیدن به هر برنامه توسعه، نزدیک به ۲۰ جلسه عمومی در آن محلات برگزار می‌شود و این کار برای مشارکت دادن بیشتر مردم در توسعه محله است. برای این کار نزدیک به هزار کارشناس معماری و شهرسازی، حقوقی و اجتماعی فعالیت و هماهنگی کرده‌اند و نزدیک به ۹ ماه فعالیت برای رسیدن به این برنامه‌ها صرف شده است. مشاورانی که در محلات مشغول به این کار هستند ۴ تا ۵ سال در همان محله خواهند ماند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که تهیه برنامه توسعه محلات بر اساس رویکرد برنامه سوم پنج ساله سوم توسعه بوده است اما این توسعه بدون مشارکت مردم به سرانجام نخواهد رسید، گفت: این برنامه حتما در سال آینده قرار است با جدیت و گستردگی بیشتری انجام شود. اگر بتوانیم همه مردم محلات و ساکنین را به سمتی ببریم که بتوانند خواسته‌هایشان را با متولیان شهر در میان بگذارند و آن را دنبال کنند پیشرفت خوبی به دست خواهیم آورد. این رویکرد سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: رفتن به میان مردم و شنیدن صدای آنها کمک بزرگی به مدیریت شهری است تا بتوانیم کارهای شهر را درست تر انجام دهیم. حتما باید کسانی برای ساخت بهتر شهر آستین همت را بالا بزنند. در این بین در وهله اول مردم، نهادهای حرفه‌ای و مهندسین مشاور و دانشگاه‌ها باید به کمک مدیریت شهری بیایند. با رویکردهای مدیریت شهری نیاز است این کار را انجام دهیم تا شعار شهری برای همه را محقق کنیم.

کد خبر 463438
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha