رضا عبدی که در سال‌های دور رادیو جزو گویندگان برنامه «صبح جمعه با شما» و همکار مرحوم منوچهر نوذری بود، در ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

رضا عبدي

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مرحوم عبدی در بسیاری از بخش‌های نمایشی «صبح جمعه با شما» از جمله با شخصیت آمیز عبدالطمع با زنده‌یاد نوذری همکاری می‌کرد و حضوری فعال و همیشگی در این برنامه پرشنونده و محبوب داشت. او بعدها کار خود را با «جمعه ایرانی» ادامه داد و پس از تعطیل شدن این برنامه صدایش کمتر در رادیو شنیده می‌شد. صدای این هنرمند امروز پنجشنبه ۲۳ آبان در ۸۸ سالگی برای همیشه خاموش شد.

مرحوم عبدی کار هنری خود را پیش از انقلاب با بازی در تئاتر و سینما آغاز و تا سال ۵۷ در بیش از ۲۰ فیلم ایفای نقش کرد. چند سال پس از انقلاب با «کفش‌های میرزا نوروز» به سینما بازگشت و در «هی جو»، «سفر جادویی»، «پشت دیوار شب» و «مردی از جنس بلور» هم حضور داشت. بازی در سریال «هزاردستان» به کارگردانی مرحوم علی حاتمی از دیگر فعالیت‌های این هنرمند فقید است.

بر اساس اعلام معاونت صدای سازمان صدا و سیما، پیکر زنده‌یاد رضا عبدی روز یکشنبه ۲۶ آبان ساعت ۱۰ صبح از مقابل ساختمان شهدای رادیو به سمت بهشت زهرا(س) تشییع می‌شود.

کد خبر 463255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha