دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار ثبت‌نام‌های برنامه اقدام ملی مسکن را ۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر اعلام کرد و از پر شدن ۸۰ درصد ظرفیت ثبت‌نام در سه استان سیستان و بلوچستان و دو خراسان شمالی و جنوبی خبر داد.

برنامه ملي مسكن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در دومین روز ثبت نام متقاضیان برنامه اقدام ملی مسکن تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آبان، در خراسان شمالی ۱۷۴۷ نفر، خراسان جنوبی ۲۴۴۸ نفر و سیستان و بلوچستان ۹۰۹۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در استان قم با ثبت نام ۴۴۰۰ نفر در ۲۱ آبان ثبت نام متقاضیان به پایان رسید و سایت بسته شد.

بنا بر آخرین آمار ثبت‌شده نزدیک به ۸۰ درصد کل ظرفیت در سه استان در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند. در این برنامه، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سراسر ایران احداث و بهره‌برداری می‌شود. ۲۰۰ هزار واحد سهم شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد سهم بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد سهم شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بنیاد مسکن است.

دفتر اقتصاد مسکن پیش‌تر اعلام کرده بود استان‌های قم با پنج شهر، خراسان شمالی با پنج شهر، خراسان جنوبی با ۲۳ شهر و سیستان و بلوچستان با ۱۸ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند. نشانی ثبت نام tem.mrud.ir است و متقاضیان و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ۸۴ به بعد باشند.

استفاده نکردن از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی پس از انقلاب، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن دست‌کم پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر بایدهاست.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری دست‌کم ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط است.

کد خبر 463070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha