چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

خانواده بشار اسد در یکی از مناطق گرانقمیت مسکو اقدام به خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس کرده‌اند.

مسكو بشار اسد

به گزارش همشهری آنلاین، این خبر را دویچه‌وله منتشر کرد. این خبرگزاری آلمانی خبرش را به نقل از فایننشال تایمز آورده است. بر اساس این گزارش اعضای خانواده بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مسکو دست‌اندرکار خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس در محله گران قیمت "مسکو سیتی" با آسمان‌ خراش‌های پر زرق و برق هستند. "فایننشال تایمز" در گزارشی خبر داده است که آنها دستکم ۱۹ دستگاه آپارتمان به بهای تقریبا ۴۰ میلیون دلار خریده‌اند. این روزنامه به اسناد یک سازمان غیردولتی به نام "Global Witness" استناد کرده است.

سازمان یاد شده در مورد خانواده اسد به مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد افراد درجه یک خانواده رئیس‌جمهور سوریه از سال ۲۰۱۳ به شکل مستمر در قالب یک معاملات ملکی آپارتمان‌هایی در "مسکو سیتی" خریده‌اند.  آخرین آپارتمان در تابستان سال جاری میلادی خریداری شده است. خرید و فروش‌ها در قالب شرکت‌های برون مرزی (Offshore) صورت گرفته‌اند.

۱۸ دستگاه از این آپارتمان‌ها در سال ۲۰۱۰ در مجموعه آسمان‌خراش‌های دوقلوی Gorod Stoliz قرار دارند. یک دستگاه ‌آپارتمان دیگر در Federation Tower با ارتفاع ۳۷۴ متر خریداری شده است. از ابعاد سرمایه شرکت معاملات ملکی خانواده اسد اطلاعاتی در دست نیست. اما بنا بر پرتال معاملات ملکی روسی CIAN ارزش هرکدام از آپارتمان‌های خریداری شده به طور متوسط دو میلیون دلار بوده است.

"Global Witness" می‌گوید ۱۳ دستگاه از این آپارتمان‌ها متعلق به حافظ مخلوف، پسر دایی بشار اسد است. او از اعضای سازمان اطلاعات و امنیت سوریه بوده است. درباره حافظ مخلوف حکایت‌ها مختلف است. تلویزیون العربیه در سال ۲۰۱۲ خبر داد که او در جریان یک بمباران کشته شده است. اما بعدها گفته شد او با همسرش به روسیه سفید فرار کرده است.  

دو دستگاه دیگر متعلق به همسر رامی مخلوف، برادر حافظ مخلوف است که تا زمان شروع جنگ داخلی در سوریه ثروتمندترین و بانفوذترین تاجر سوریه به شمار می‌رفت. رامی مخلوف نیز به حلقه بسیار نزدیک بشار اسد تعلق دارد و تحت تحریم‌های کشورهای غربی است.

سفیر سابق روسیه در عربستان سعودی درباره این آپارتمان‌ها که تنها چهار تای آنها به عنوان آپارتمان مسکونی استفاده می‌شوند گفته است که این املاک نتیجه تحریم‌های غرب علیه خانواده اسد هستند. او اضافه کرده است: «خیلی طبیعی است که خانواده اسد پول‌هایش را در خارج از سوریه سرمایه‌گذاری کند تا مصون بماند. »

"Global Witness" در سال ۱۹۹۳ پایه‌گذاری شد و کار خود را روی تحقیق برای یافتن سرنخ‌ فساد و اختلاس در کشورهای مختلف متمرکز کرد. عمده تجسس‌های این سازمان درباره کشورهایی با ثروت متکی بر منابع زیرزمینی بوده است. کشورهایی که علیرغم داشتن ثروتی نجومی، مردم آنها زیر فشار فقر و بحران زندگی می‌کنند. یکی از پژوهش‌های "Global Witness" با عنوان "الماس‌های خونین" منتشر شده که به نقش معامله‌گران بین‌المللی الماس در سیرالئون وآنگولا می‌پردازد.

کد خبر 463054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha